|
|||
|
|||
Sifnos & Amorgos sista veckan i April?
Hej!
Skall åka till Grekland sista veckan i April (22.4-1.5). Funderar på att åka endera till Sifnos eller Amorgos. Har säsongen kommit igång? Är hotell & restauranger öppna eller är det helt dött då? Hur är det månne med vädret - är det en bra tid att åka? Lotta |
|
|||
|
|||
Sv: Sifnos & Amorgos sista veckan i April?
Man kan väl säga att Sifnos och Amorgos inte har vaknat riktigt då du ska resa. Jag vet att då vi har kommit till Sifnos omkring den 20:e maj, då är inte alla ställen öppna för säsongen.
Detsamma gäller Amorgos. Det kan vara lite annorlunda i år eftersom den grekiska påsken infaller 21-24 april. Hälsar Ann |
|
||||
|
||||
Jag tror också att det är ganska dött på Sifnos och Amorgos då. Enda tavernan i Katapola som har öppet året om är Mouragio. I alla fall vad jag känner till.
När jag frågade Kostas, en god vän på Amorgos, hur Katapola är under lågsäsong svarade han så här: Om du klär av dig naken och börjar gå här nedanför huset (Eleni Rooms) och ända bort till andra sidan på Xilokeratidisidan så är det ingen som kommer att reagera. Du möter nämligen inte en enda person. Så "illa" är det nog inte i april, men särskilt mycker folk är det säkert inte. Då är det nog mer "drag" på Sifnos, åtminstone i Apollonia. |
|
|||
|
|||
Hej! Jag är nybörjare på Kalimera och blir lite nervös att höra om hur dött allting är på öarna. Jag ska till Sifnos i övermorgon. Finns det varken tavernor, retsina eller sand mellan tårna?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nog tror jag du får både retsina och sand mellan tårna - och även om utbudet av tavernor nog inte är som på sommaren, så är det säkert väldigt bra mat på de som är öppna! Det låter härligt att åka dit nu! Välkommen till Kalimera förresten |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
Tack för uppmuntrande tillrop! Och Glad påsk på er här hemma - det kanske blir s mmar innan jag är tillbaka!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|