![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kära vän..jag glädjer mig så mycket att Du är på äventyr.Kran
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra att du är tillbaka i Grekland. Hoppas få läsa om nästa resa snart igen. Må så gott och kramar från Skåne.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Birgitta för dina rapporter och bilder.
![]() Jag är så glad att du kom iväg till Grekland igen! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åter vid hemmets lugna härd.
Jag är nu tillbaks till Umeå, som nu grönskar. Våren är för underbar i Sverige! Allt har fungerat smidigt,både med min diabetes och med bra taxichaufförer i Aten. Resan från Pireus till Plaka och hotel Adonis kostade 25 Euro och resan Plaka-flygplatsen gick på 40 Euro. Sista kvällen blev lite vemodig och jobbig, trots den fina utsikten över Akropolis.Det är vid såna tillfällen Arne och jag brukar summera resan och prata om nya erfarenheter. Men jag pratade ändock med honom. Han följer alltid med mig. Omställningen till nygamla vanor brukar för mig ta ett par dygn. Fortfarande lägger jag toalettpapperet i sopbehållaren. Trots att jag har ändrat klockan till sverige-tid, så har jag själv inte gjort det. Stiger upp före klockan 4 på morgonen. Tack för att ni har följt mig även denna gång! Min nästa resa blir av den 9-26 juni.Då blir det Arnes älskade Amorgos samt även Naxos.Då ska jag äntligen få se och krama Nikoleta, Effie och Vaggelis lilla baby. Gosedjur ska medtagas. Slutligen lite bilder på den underbara keramik som inhandlades i Karames. Jag måste dit igen! Birgitta, som imorgon går och förnyar passet hos polisen. Det är faktiskt keramik! Tavlaninhandlades på hotel Boulis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kram på dig!
Fantastiskt bra att ha klarat denna även resa! Vi är många som också tänker att Arne fortfarande är med... så vi förstår dig (på den fronten). Kämpa på, livet går ju vidare... ser fram emot dina kommande turer. Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt att få följa med dig på din resa Birgitta!
När jag tittar på bilderna av den fina Sifnos-keramiken så kan jag nästan höra (eller rättare sagt läsa, för det är ju bara genom era skrifter som jag har träffat er) hur Arne utbrister att ... "nu fyller Birgitta ränslarna!" ![]() Tack för trevliga rapporter! Ser fram emot nästa resa med dig! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sifnos tycks vara värd ett besök redan bara för ostens och keramikens skull. Hur är det med osten? Luktar den starkt? Härligt att du har en ny resa att se fram emot. Ha det så fint i Umeå till dess! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack än en gång för att du skriver och berättar och visar bilder! ![]() Välkommen hem. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så trivelig nok engang å lese reisebrev. Har fulgt dere i flere år, og flott at du fortsetter. Da ser jeg fram imot neste reise!
Kirtor/Kirsti 🙂🌼 |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|