![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vär finns den här stranden med "konstverken" inristade i berget bakom?
/Thoper [IMG] |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samos?
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Milos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej inte Kreta. /Thoper
Nej inte heller Samos. /Thoper Och inte heller Milos. /Thoper |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini
|
|
||||
|
||||
![]()
Lesbos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej inte Santorini. /Thoper
Nej inte heller Lesbos. /Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Kimolos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Javisst är det Kimolos! Grattis!
![]() Vet inte om stranden har något namn, men den mynnar ut i den här udden som vetter mot Milos. /Thoper Senast redigerad av Thoper den 2019-08-07 klockan 21:23. |
|
||||
|
||||
![]()
Kul!
![]() Det var en ren chansning. Gick igenom öar som var vulkaniska, och Kimolos är den sådan. Känner inte igen mig alls så den stranden har jag inte vart på. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så kul! Jag var där sommaren 2011. Minns att jag lade ut en bild därifrån som bildgåta här på Kalimera efteråt.
I alla fall så heter stranden, enligt min då inköpta karta, Ag. Georgios B. Precis likadant som en beach i nordöst, den som oftast kallas Prassa. Pyttan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag blev lite nyfiken och kollade tillbaka bland bildgåtorna, men det gick inte tillbaka så långt. Vi var där 2012 på en dagstur från Milos, så vi skaffade aldrig någon karta. Det var våra kompisar som hört talas om den stranden. Kanske var det en impuls av din bildgåta året innan! ![]() Bra, då vet vi vad den heter! /Thomas |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Thomas,
Jag försökte också leta bildgåtor bakåt i tiden men det gick bara till 2012. Och nu minns jag inte längre hur man lägger in bilder här på Kalimera. Är inte inne så ofta längre eftersom vi köpte fritidshus i Sverige förra året. Bara när längtan tar vid 😃 går jag in och tittar på bildgåtor. Kalimera.se är ett fantastiskt ställe för att bli inspirerad och få nya idéer till ”nya” öar. Själv fick jag inspiration till Kimolos av det som Janne då hade skrivit om ön. Vi bodde på ön i fem fantastiska dygn. Hyrde ingen bil eller moped utan bara vandrade så långt vi orkade. Denna strand ”upptäckte” vi av oss själva via kartan. Det kändes som om det var vi som hittade konstverken 😄 🤣 Allt gott, Pyttan |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|