|
||||
|
||||
Prata/förstå grekiska.
Hemma är vi 2 språkliga sedan många år dock inte grekiska och Jag tycker mig ha lärt en del grekiska genom åren, även om jag mest viftar med händerna. Medan min hustru lyckas alldeles utmärkt med våra grannar att diskutera recept o en massa kvinnliga ting. O då undrar man som man " hur lyckas de ?"
Så nu har vi minst 4 språk att förhålla oss till |
|
||||
|
||||
Sv: Prata/förstå grekiska.
Ja, manligt och kvinnligt är ju två olika språk. Typ när frun säger "Här BORDE vi måla om nån gång", så låter det för mig som ett förslag. Men i själva verket är det själva beställningen på arbetet och det är jag som ska utföra det. Helst snarast dessutom...
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Och det som förvånar mig i mitt inlägg är att 2 kvinnor som pratar helt olika språk ändå förstår varandra i detalj ? En gåta ! |
|
||||
|
||||
Att de kan diskutera kakrecept och olivinläggningar i detalj är för mig en gåta.
Men kakorna blir goda o oliverna fantastiska, och jag blandar mig inte. |
|
||||
|
||||
Citat:
"Den man som säger att han förstår kvinnor ljuger. Förstår han dem verkligen, så är han omoralisk!" Förlåt mig, mina damer, men jag kunde inte låta bli.. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
de har ju alltid fel" Zsa Zsa Gabor / Kajja |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men stopp stopp kära damer! Bli inte förnärmade! Skojar bara lite när det inte skrivs så mycket om annat i vintermörkret. Är fullt medveten om att utan kvinnornas innebörd av "nån gång" så hade världen förmodligen fortfarande befunnit sig en bra bit bakåt i föregående millennium. Det är ni som ser till att saker och ting blir gjorda! Masse |
|
|||
|
|||
Kära Masse, det blir vi inte! Tvärtom, vi gläds åt att någon man "fattat galoppen"!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||