|
||||
|
||||
Hemresa!
Värmen slår emot mig när jag kliver ur Miatacabbens generösa fläktande.
Vilken härlig biltur! Ibland känner jag mig lite pinsam i denna Mussepiggbil men det är jag ensam om i vår relation. Det är ljuvliga 24 värmegrader och pressokaffe serveras på uteplatsen. En liten mörkhårig grabb i 5-års åldern cyklar runt å runt på gatan utanför och sjunger nåt som jag inte förstår. Ibland pratar han för sig själv. Helt inne i sin egen värld. Bredvid vår uteplats finns en liten mur och en bod, som en avskiljning från de som finns bakom väggen. Familjen som växer..plupp..plupp..så var dom fyra! Mannen spelar härlig Grekisk musik och sjunger med när han tvättar bilen. Han är inte Grek men från ett annat land, men älskar den musiken, säger han! I huset tvärs över oss avslöjade grannfrun att de fina ampelväxterna, som jag har trånat efter, var plastblommor. Både good and bad news för mig som försöker få mina Lidlväxter att frodas. Nu när dom har blivit med husvagn så vill dom inte besvära med vattningen längre. Går ut på balkongen på vår baksida. Skugga å svalka. Sneglar mot ännu en granne. Det osar grill!! Tre små barn sitter på rad och tittar på sin far som "lagar mat" på utegrillen. Han viftar med en tidning för att få fjutt på glöden. Vill inte verka föör intresserad så jag vrider huvudet åt vänster. Där ser jag den röda solnedgången på himlen och vet att hade vårt hus legat liiite högre upp så hade jag sett Vättern med. Men bara 50 m. från tomten finns ankdammen och det är inte så dumt det heller. Kanske behövde man nån slags "Time out".. för att inse hur underbar livet är här hemma! Allt annat är "The ice of the cace"..Eller...I alla fall så känner jag att nu är ett bra tillfälle att njuta av det vi har här hemma. Man vet ju inte när man kan återse älskade Grekland..på det sätt som jag vill.. / Kajja |
|
||||
|
||||
Sv: Hemresa!
Tack Kajja! Visst kan man njuta hemma också.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Re: Hemresa!
Tack för fin en fin upplevelse, Kajja! Du skriver väldigt bra. Du har inte funderat på att skriva en bok?
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Instämmer! Nu när vi bara kan längta till Grekland så är det tid till att njuta av det vi har hemma...och just nu är Sverige helt underbart vackert 🌸dessutom har vi ”greklandsvärme” några dagar i alla fall😎
/emma, som längtar... men som försöker se o njuta av sitt lilla hörn i världen |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Hemresa!
Citat:
Jo det har hänt..men avståndet från tanke till handling är för stort / Kajja |
|
|||
|
|||
Håller med Netwolf; skriv en bok Kajja! Den skulle bli såå bra.../emma
|
|
||||
|
||||
Då har jag en titel:
"En blondins gul o blå-vita betraktelser" 🇸🇪🇬🇷 Alltid en början! ..kom ihåg var ni läste det först! / Kajja |
|
|||
|
|||
Du är jätteduktig!
Du får göra som Läckberg hon brukar åka utomlands å skriva fast inte just nu förstås😉 Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||