|
|||
|
|||
Varför
Varför måste folk få en att må så dåligt hela tiden när man själv bara försöker göra det bästa av den Pandemi vi lever i . Försöker se så possitivt jag kan på eländet.
Men man får bara cyniska och elaka kommentarer. Berättade på Jobbet häromdagen att jag har bokat en resa till Grekland i slutet på Augusti, då jag SKA ha semester. Jag sa jag hoppas få komma i väg. Dom flesta stöttade mig och skulle hålla tummarna, men min Chef tittade på mig och sa: Ja det är bra du försöker vara possitiv, men kanske bättre om du är Relativ. Du kanske inte kan få ut din semester i år heller som du vill.......Borde inte en chef försöka stötta och vara possitiv?? eller. Inte få en att må sämre än man gör. Vi i vården behöver verkligen få våran semester. Fick både Jul och Nyårs semestern inställt. I går pratade jag med en annan kollega, jag berättade att jag köpt en ny resväska för ett väldigt bra pris, jag var jätte glad och stolt har rest med bara en kabin väska nu i 8 år. Svaret jag fick var: Varför lägga pengar på en resväska när man ändå inte kan resa?. Men herregud om jag inte kommer i väg i år så finns det väl flera år i framtiden eller???? |
|
|||
|
|||
Sv: Varför
Jag säger som min mammas 92-åriga granne,sån där skit ska man inte
lyssna på,släng det över axeln Inte lätt jag vet men..... Pia |
|
|||
|
|||
Tack försökte skicka hjärtan men vet tydligen inte hur man gör.....men en massa hjärtan från mig
|
|
||||
|
||||
Theresa!
Att din chef tyckte att du borde vara mer "relativ" bevisar att han/hon (vägrar hen) inte vet innebörden av det ordet! Man kan inte bara va "ganska"😂!! Din resväska är en investering! Mitt råd är att stå för dina handlingar och din positiva inställning och rent ut sagt skita i dom som lider av den Svenska Avundsjukan! Hejja dig! Skickar lite hjärtan❤💛🧡💚💜💙 / Kajja |
|
|||
|
|||
Som tidigare sagt, lyssna inte på avundsjuka personer! Din chef tänker, kanske, vi behöver henne... Alla behöver vi en dröm, inte minst nu. Har själv bokat till slutet av augusti, det håller "ett fönster" öppet med friska grekiska vindar. Måste få andas...... Ett år till utan Grekland och jag tror jag kvävs!
Stå på dig, Theresa, har för den delen redan köpt en ny väska själv ännu ej använd men SKA användas i år om det bara finns en möjlighet! Ett stort tack till alla er i sjukvården som slitit och sliter så mycket! Catlady, som önskar vaccinet biter nu (så fort hon och alla andra får det) |
|
||||
|
||||
Jag tycker du kan hälsa din chef: Ta inte dig själv på för stort allvar. Ingen annan gör det...
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Är det några jag önskar en lång och skön (Greklands) semester är det ni som arbetar inom vården. Hoppas verkligen att du kommer iväg.
Intressant att både Catlady och Theresa åker i slutet av augusti (vi den 31:a). |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Visst önskar man ibland att man vore yngre. Men när jag nu väntar på sprutan är åldern helt ok...
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Usch, vilken människa. Det är bara ett manipulativt utspel för att du ska bli lättare att hantera i semesterfrågan framöver. Att få stärkt kontroll medans din självkänsla trycks ner. Du skulle bara ha sagt, tack för din uppmuntran, jag ska tänka på det när jag sitter på min strand i Grekland.
Det kan finnas fler sidor av den chefens agerande som är osund. Hoppas att det inte är mer sånt som tynger ner också. Ta hand om dig. |
|
||||
|
||||
Jag gjorde som så när platschefen sa att det inte gick med min semester. "Ska vi slå vad?" Det blev som jag ville. Annars fick det vara med att ställa upp när det krisade.
Chras numera pensionär. |
|
|||
|
|||
Citat:
Hon har nyligen fått en kollega till mig att gå i tidig Pension mm mm. Hon är hemsk. Men om läget ger klartecken för inresa till Grekland så åker Jag. När hon sa att min semester kanske blir inställd även i år så sa tittade jag henne i ögonen och sa: Ok då blir det sjukskrivning för mig för jag orkar inte mer sen gick jag. Nu undviker hon intima samtal med mig. Fortsättning följer hoppas jag får min semester lugnt och sansat. |
|
||||
|
||||
Håller tummarna för att du skall komma iväg Theresa!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Håller verkligen med MickeKöping!!
Håll en låg profil, ta reda på dina rättigheter och håll inne på spontana reaktioner som motparten är förberedd på. Det finns ju lagar om semester etc. så håll dig uppdaterad så fixar du galant en sån diskussion!💪...det blev lite många "håll"där / Kajja |
|
|||
|
|||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|