![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det råder ju värmebölja i stora delar av Sverige sedan några dagar. Under den kommande veckan är det Greklands tur att få höga temperaturer. Temperaturen börjar stiga i morgon måndag för att sedan gå uppåt mellan tisdag och fredag. På fastlandet kommer temperaturen att pendla mellan 38 och 41 grader enligt prognoserna. Vi kusterna och på öarna ligger temperaturerna 3 till 4 grader lägre.
![]() Bilden är från Zakynthos där det rådde en hemsk värmebölja när vi var där i juni ett år. |
|
||||
|
||||
![]()
Usch så varmt det är här hemma, men åskan gillar jag. Alltid något.
|
|
|||
|
|||
![]()
För mig är det tvärtom! Gillar värme (just nu "grekvärme" och "fön-vindar"
![]() ![]() ![]() /Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åska är magnifikt, vilka krafter! Kan sitta och titta och lyssna hur länge som helst
![]() ![]() Vill gärna ha värme men torr värme. Här i Sverige är vämen oftast fuktig, tyvärr. "Är som en ödla trivs bäst i öknen" ![]() Catlady, som längtar till augusti och Karpathos....... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tjusas mycket av hårda vindar och tuffa åskväder. Det får mig att känna mig så levande och nära naturens krafter. Mäktigt!!!
Vår lille 2-årige hund har däremot inte ännu fattat det fina med åskväder, och inte med annat heller som låter. Dock har jag med hjälp av fyrverkerier på Youtube lyckats träna honom inför nyårsfirande så det funkar utan problem. Ska prova samma övningar med åskväder. Och vad jag tycker om värmebölja kräver väl inte någon mera kommentar här på forumet gissar jag. ![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Och åska! Nej tack! Det får vara hur spektakulärt som helst, men åskan är också livsfarlig och kan få en massa skador till stånd. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Apropå blixtar och dunder...
Minns en midsommarafton för några år sedan, då blixten slog ner i brunnens pumpaggregat i stugan (ligger långt ute i obygden). Blev utan både el och vatten ett par dagar ![]() ![]() Glad midsommar alla ![]() /Ulla ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|