|
||||
|
||||
Tilos
Vi kom hit imorse kl 10 efter en något guppig färd via Chalki
Vi hade bokat samma fina lägenhet på Apollo studios som när vi var här 2019 Det ligger en gata bakom bageriet och nära torget Perfekt! Efter att vi installerat oss gick vi till Omonia och åt varsin god omelett Där i skuggan var det lite småkallt faktiskt trots att termometern visade 22 gr Efter att vi ätit och njutit av maten och utsikten så gick vi utmed strandpromenaden bort till småbåtshamnen vid restaurang Faros På en del ställen höll man på att stänga ner men det var förvånansvärt många ställen öppna En tur in i en av affärerna och sedan ”hem” för att vila lite Ett glas iskall retsina på altanen innan det blev dags för dusch och efter 2 veckor den alltför välkända outfiten Ett glas ouzo på torget och sedan bort till Kritikos för lite mat Där blev vi igenkända och det är alltid roligt Lite småtrötta vandrade vi sedan hem igen //maji Lägger in några bilder i ett album |
|
||||
|
||||
Sv: Tilos
Härliga bilder! Nu rullade längtan till Tilos in!
Så kul att det är så pass öppet trots att vi är en bra bit in i hösten. Är det hyfsat med folk också eller går ni där ganska ensamma? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Deras omeletter är sååå goda! Citat:
Det där ser inte dumt ut. Tack för rapport och bilder! |
|
||||
|
||||
Så fint det ser ut. Börjar och förstå varför så många gillar Tilos. Tack för att du rapporterar, maji!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är många engelsmän här och många bor här året runt Hade en trevlig kväll igår med ett femtontal av dem på ett ställe jag glömt namnet på men som är granne med bageriet Tre killar spelade och sjöng Det blev riktigt livat //maji |
|
||||
|
||||
Låter fint! Och fördelen med att inte var i högsäsong är att det blir mycket lättare att komma till tals med folket som finns på plats. Både turister och bofasta. Och inte minst på tavernorna har ju de som jobbar där lite mera tid över till att själva stanna upp för en pratstund. Härligt!
Masse |
|
||||
|
||||
Härligt att höra att ni har det bra på Tilos, som vi lämnade för exakt en vecka sedan. Och bilden från Omonia, vårt favoritställe - där en ouzo kostar 2 euro. Stället bakom bageriet heter Mediterian Delight. Hoppas ni får många fina dagar på ”vår ö”.
Två svenskar (våra vänner) kommer ni säkert träffa någon gång på Omonia. |
|
||||
|
||||
Ja vi har hittills haft härliga dagar här på Tilos
Kvällarna lite kyliga men dagarna 22-23 gr och det är perfekt för mig Vi hyr en moppe som vi i sakta mak kör runt med på dagarna I onsdags var vi i Megalo Chorio och åt lunch på tavernan To Kastro Frun i huset meddelade att det fanns inte mycket att välja på men vi var så nöjda med en grekisk sallad tzatziki bröd och friterad Zucchini med lite tomat/chilisalsa på Igår var vi bl.a uppe i Micro Chorio och sedan ställde vi moppen och vandrade ungefär 1tim till Lethra Beach Idag var vi vid Plaka och badade och sedan åt vi lite lunch på Mediterranean Delight ( tack Sjöborren)😉 Jag har lagt ut några fler bilder i mitt album //maji |
|
||||
|
||||
Så göttigt ni har det Maji!!
Tempen trivs jag åxå bra i. Runt 25 är bäst. Tack för rapporter..alltid lika kul att läsa. Speciellt om maten 😋👌 / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
..... om det på bordet finns en greksallad, tzatsiki, bröd och friterad zuccini, vad mera kan man då önska????? Masse |
|
|||
|
|||
Vilka fina bilder!
|
|
||||
|
||||
Ja verkligen härliga bilder!
Fortsätt njut på Er resa! Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
Njut vidare för oss också. |
|
||||
|
||||
Kalimera ifrån Tilos ☀️
Dagarna flyter på här i behagligt tempo Det blir färre och färre turister så man kan säga att det är väldigt lugnt En hel del segelbåtar kommer in frampå kvällarna Igår kväll var det fest på en utav dem 😅 Vi har lämnat tillbaka vår fina vita moppe så nu är det apostlahästarna man får ta till Vi älskar att gå och det är absolut nödvändigt med tanke på all god mat vi äter Igår kväll åt jag årets godaste stifadho på Omonia 😋 Igår var också första morgonen här som vi vaknade till blåst och en mulen himmel Det klarnade upp efter några timmar så det var ok Vi tog tillfället i akt att utforska omgivningen bakom Livadia lite mer Det är fint med alla gärdsgårdar och de karga bergen Men också slogs vi av alla odlingar Det var också många tomter som var till salu Vi fortsatte uppför backen till den lilla fina kyrkan Agios Ioannis Vi hade glömt ta med oss vatten så vi fortsatte inte mot Gera Det får bli en annan gång Nu har vi bara några dagar kvar här På torsdag åker vi till Rhodos för att på söndag flyga hem till Göteborg igen Det känns inte helt nödvändigt 😉 Jag lägger in lite fler bilder för er som är intresserade //maji |
|
||||
|
||||
Låter härligt Maji! Och fina bilder!
Masse |
|
||||
|
||||
Tack Masse
// maji |
|
||||
|
||||
Den här bilden var helt fantastisk! Roligt att Omonia fortfarande har öppet. Deras grekiska husmanskost är outstandning. Njut nu av de sista dagarna på Tilos och den resterande tiden på Rhodos. Det är vackert hemma också nu, men går så klart inte att jämföra med Tilos. |
|
||||
|
||||
Jättekul att se era bilder!
Vad jag längtar till Grekland! Maria |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|