Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-12-08, 23:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Nu har jag suttit och googlat på självtester för corona. Hittar bara slutsålt, slutsålt när man söker på Apotek😡 Tänk va smidigt om man kunde ha en 3, 4 stycken testkit hemma ifall man känner sig lite dabbig. Det ska va både lätt o billigt att kunna kolla upp det här!! Känner flera personer med "förkylningar" som inte vill krångla med tester eller åka till v-centralen för att det kostar och är lite omständligt.
Nä kostnadsfria hemtester till folket..tycker jag
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-12-08 klockan 23:32.
Svara med citat
Gammal 2021-12-10, 09:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Känner flera personer med "förkylningar"
Jag känner också flera, bland annat jag själv.
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 13:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Känner flera personer med "förkylningar" som inte vill krångla med tester eller åka till v-centralen för att det kostar och är lite omständligt.
/ Kajja
Vi blev förkylda i början av december. (Missade Theodorakiskonserten med Dimitris Basis!!!) Gick in på appen Alltid Öppet och kunde boka varsin tid två dagar senare vid närmsta testcenter, två minuters bilfärd hemifrån. Hur smidigt som helst. (Som jag skrev i ett mail till kören, där vi både missade en egen konsert och avslutningsfesten: "Det enda positiva i det hela är väl att covidtesterna var negativa ...)

Karin
som fortfarande snorar ... det var en riktigt seg snuva, detta!
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 15:00
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
som fortfarande snorar ... det var en riktigt seg snuva, detta!
Känner ett flertal som är och har varit riktigt sjuka nu i december, och det utan att ha Covid.

Trist att ni missade konserten.
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 18:55
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Det är som att "förkylningarna" också blivit värre, kanske pga att vi inte umgåtts så mycket och därmed tappat i motståndskraft. Har själv varit mer eller mindre snorig sedan slutet av september, usch! Har nu i alla fall lyckats få 3:e dosen corona-vaccin. Så skönt även om de nu säger att Pfizer/Moderna inte är så bra mot omikron, suck. Blir väl fler doser framöver....
Dagens siffror i Grekland är hemska, över 35.000 på 24 tim!!
Catlady, som verkligen önskar corona/covid dit pepparn växer...
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 19:17
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

35.580 nye tilfeller i dag..
https://www.keeptalkinggreece.com/20...micron-dec-30/
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 20:13
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

[QUOTE=Catlady;444167]Det är som att "förkylningarna" också blivit värre, kanske pga att vi inte umgåtts så mycket och därmed tappat i motståndskraft. Har själv varit mer eller mindre snorig sedan slutet av september, usch!

Håller med. Har också varit konstant förkyld sedan början av november. Hade ett kort uppehåll då jag kunde ta tredje sprutan och säsongsinfluensa-sprutan men sedan var det som att förkylningen tog fart igen. Har testat och det är inte corona.
Det är ju så trist för man vill inte träffa människor inne och är man ute och snorar så blänger folk.
Nu hör man om många som blir sjuka i corona trots både sprutor och tidigare genomgången covid. Usch! Hur skall detta sluta?
Ulla
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 20:35
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Nu hör man om många som blir sjuka i corona trots både sprutor och tidigare genomgången covid. Usch! Hur skall detta sluta?
Ulla

Ja, nog är vi många som känner NU räcker det, nu får det väl ändå lov att ge med sig detta j..la virus !! Trösten är tycker jag att de flesta som vaccinerat sig och/eller haft Covid-19 inte blir lika alvarligt sjuka som tidigare.
Det ger en strimma HOPP!
Sen har jag fortfarande nolltolerans emot de som vägrar att vaccinera sig! De är de riktigt farliga egoistspridare som borde låsas in i sina hem och inte få vistas utomhus o tillsammans med andra människor alls.

//Faestis
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 23:14
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Ja nu är situationen helt för jä...lig!!
-Nåt med det "ekologiska systemet" anser mannen.
Jag brukar ha 2-3 förkylningar/ år men sen jag hade Corona i juni 2020 har jag inte haft den minsta förkylningen ens..peppar, peppar!

Nu vet inte jag hur det diskuteras på Facebook men det brukar vara...av vad jag har hört...massa inlägg med skrämselpropaganda, rykten och egna teorier som blir "sanningar".
All heder åt Tegnell men jag lyssnar hellre på Agnes Wold och vaccinforskaren på TV4..han med hästsvans.
Visst, det finns fullvaccinerade som har fått Corona, visst det finns de som har haft Corona och är fullvaccinerade, som har fått det igen. MEN de är inte på nåt sätt överrepresenterade.
Jag önskar alla ett Gott Nytt Frisk Lyckligt År! 💙🧡💛🤍
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2021-12-30, 23:51
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Visst, det finns fullvaccinerade som har fått Corona, visst det finns de som har haft Corona och är fullvaccinerade, som har fått det igen. MEN de är inte på nåt sätt överrepresenterade.
Jag önskar alla ett Gott Nytt Frisk Lyckligt År! 💙🧡💛🤍
/ Kajja [/QUOTE]

Jag håller absolut med om att de som haft Corona och de som är fullvaccinerade är inte på något sätt överrepresenterade att insjukna. Men eftersom jag vet två personer i min närhet som nu fått om det igen trots att de haft det (en i maj 2021 och en hösten 2020) och som även är vaccinerade m 2 sprutor, så tänker jag hålla mig på min kant o vara väldigt försiktig! De hade en mycket "lättsam" variant av Covid-19 denna gång och visste knappt att de var sjuka, men det är ju just DET som är det farliga för omgivningen eftersom de smittar!

//Faestis
Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 08:21
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Såg denna bild och om den stämmer är det ju helt förfärligt i vårt kära Grekland.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 11:01
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Såg denna bild och om den stämmer är det ju helt förfärligt i vårt kära Grekland
Om den stämmer vet jag inte, men jag vet att antal nya fall är hur många som helst. Igår var det 17 000 ny fall, och det kändes som lite. För några dagar sedan var det över 40 000 nya fall.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.