![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
DN hade en lösning: fråga kompisen om hen vill äta med dem. Ingen skulle kunna göra det för idag äter man sällan samma mat, och då blir det ingen middag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast idag är det nog ändå lite eljest, då man kommunicerar föräldrar emellan mer. Typ man messar att de får lite käk. Ringer, gör man ju inte förstås, för det är inte ok. Ska man ringa nån idag, måste man messa först och fråga om det är ok att ringa... ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tyvärr messas det idag väldigt mycket till/från både familjemedlemmar och vänner och bekanta när vi egentligen lika gärna kunde ringa. Saknar ofta samtalen som ju är mycket mera personliga och ofta mera innehållsrika. Man blir helt enkelt oftast mycket gladare av att höra en röst än att läsa ett sms tycker jag. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Minns att jag fick vänta i rummet bredvid, eller så gick jag hem och vi träffades senare. Inget konstigt med det …
![]() Däremot går jag igång när jag läser om att messa, ringa eller skriva brev. Det sistnämnda en utdöende konstart - kan man säga så ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|