![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi beställde "köp 4, betala för 3" till hemresan och det blev ju bra literpris på det. När vi sen kliver ombord var det bara 2 flaskor. Detta då resten var slutsålt. Då försvann ju "rabatten" med, så det blev inte alls så förmånligt, så jag lämnade tillbaks dem ombord. Sista gången jag beställde i förväg, kan jag lugnt säga.
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag slutade med det där efter en grej. Hon som sköter om allt hemma skickade runt Tax-free katalogen till vänner och bekanta och så skulle det beställas jäklar anamma. Samtliga tio enlitersflaskor med sprit skulle och fick jag bära av planet plus handbagage och sedan ryggsäcken på specialbagage och sen en barnvagn på det som ska packas upp och så där. Sedan buss ut till långtidsparkeringen och in i bilen med alltihopa.
Där och då sprack alla framtida planer på att förbeställa något till hemresan. Inte en flaska jag bär och släpar på för att någon annan ska spara en hundring på systembolaget. Budskapet verkar ha nått fram. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - Eh..jahaa..vänta där..jag ska bara..! Ja var skulle vi annars vänta? Utanför planet?! Sen hände inget mer. Vi landade och ut ur planet tågade vi med en kasse med 3 för 0 ![]() Men man vet ju aldrig..plötsligt kanske det kommer en faktura. Fast vi har övat på våra argument..."Vaddå..vilka flaskor?!" Det blir nog inte så mycket Taxfree hem hädanefter. Möjligt vill wiskeysamlaren ha nån flarra. Spindelväven på de andra sorterna som står i matkällaren talar sitt eget språk. Men lite gott rött på nervägen hade varit trevligt. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett tillägg. En tidigare resa hade en flaska wiskey gått sönder i deras hantering och vi skulle fylla i ett formulär. Vi skippade det..så mycket krångel.
Så nu känns det som vi är kvitt ![]() ![]() / ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|