![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag veeet!! Hörde om detta i em. Skickade en fråga om detta till Birgitta. Hoppas allt är ok! Oktober verkar va en jobbig månad..vädermässigt
![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här på Tilos, inte så långt från Rhodos, har vi inte känt av ovädret. Fick lite regn, till och från, under gårdagen - första dagsregnet sedan vi kom 1:a september. Idag sol igen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att informationen om stormen är spridd i Sverige nu, men jag kan göra ett tillägg. Det var ett ettrigt lågtryck, som snurrade varv på varv runt Kreta. Det drabbade den norra sidan med nordliga stormvindar och stora mängder regn. Jag såg en uppgift om 350 mm i Sitia (men det tvivlar jag på), men bilarna åkte rutschkana ned mot strandområdet! Här på sydsidan i Ierapetra kom det 60 mm regn under dygnet och vindarna var västliga. Vi var förberedda och hade redan besökt marknaden innan marknadsgatan dränktes med dm-tjockt nedfall vid 10-tiden.
Nu drar lågtrycket bort mot Rhodos och här börjar solen titta fram igen. Möven eftertankar krävs både här och över hela världen! Klimatkris och asfalteringsproblem! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att höra att ni är ok, Jannis!
Satt i natt och skulle se Prevelis lägga till på Karpathos (webcamen), hon var rejält försenad från Rhodos. Hon försökte lägga till men det gick helt enkelt inte!! Hon fick fortsätta mot Kreta utan alla trailers som skulle med! Huvaligen, vilket blås- och regnväder!! ![]() Catlady, som är förtjust i gamla Prevelis........ |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter på tavernan i Megalo Chorio på Tilos för lunch. Har svårt att tro att det kommer oväder hit. Kanonväder och blå himmel. Dock hade vi lite regn igår.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Karin!
Undrade just hur det skulle bli med de som skulle av och på, både bilar och passagerare! Slutade titta när hon gick ut mot havet. Då löste det sig, hon är en "stadig gammal dam" Prevelis. Skulle tro hon ridit ut värre stormar i sin dag! ![]() ![]() Catlady, glad att det gick bra....... |
|
||||
|
||||
![]()
Detta är något som vi tyvärr måste börja vänja oss vid.
![]() Det regnar, stormar och åskar just nu där jag är. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|