![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Idag kom hemresebiljetten prydligt till min arbetsemail och enligt bokningen på hemsidan ska utresan vara skickad till min email den 9 maj. Antagligen har något gått snett där. Ringde idag igen och fick då veta att min emailadress plockats bort från bokningen på utresan och att biljetten garanterat kommer i pappersform. Mailet som kom från Apollo igår var således överflödig information. Jag har inget särskilt stort trygghetsbehov vid resande men vill ändå helst ha mina biljetter eftersom många flygbolag tar ut en hög extraavgift om biljetten saknas. Trevlig personal på deras kontor i varje fall.
Naturligtvis borde jag varit så förutseende att jag lämnat en emailadress vid bokningen som jag kan nå från en dator utomlands. Har ju skaffat en gmailadress som verkar fungera bra. Eva med drygt två veckor till avresa ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vitsen med en sk elektronisk biljett är att man inte har någon rent fysisk biljett, utan man reser helt enkelt biljettlöst.Det skall räcka med att legitimera sig.Sen är det ju skönt att ha ett litet bevis om det skulle strula till sig
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här står också tydligt att biljetten skickas ut 2-4 veckor före avresa så den som ska vara borta mer än två veckor och har en enkelbiljett till hemresan från Grekland bör ha uppgett en emailaress som går att nå i Grekland. Åkt elektroniskt har jag gjort många ggr och det fungerar mycket smidigt. Det gör vi alltid vid våra tjänsteresor. Mig veterligt har inga charterarrangörer i Sverige elektroniska biljetter. Eva |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ofta åkt hem på bara bekräftelsen och det har funkat bra varje gång.
bosse, 23 timmar 54 minuter ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Bossew. Vi har ej fått hemresebiljetten ännu fast vi åker nu på Lördag morgon. Jag ringde upp Apollo och prade med dem om detta. Jag har ju skrivit ut internetbiljett och den går lika bra att använda, så jag är inte nervös för detta. Jag har hamnat i denna situation tidigare och bekräftningen man får över nätet går lika bra att resa med.
![]() Yeasou ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jag förstår det men läser man informationen och det finstilta så ska biljetten finnas till hands. Om något krånglar är det denna informtaionen som reseföregen brukar hänvisa till men är systemet inte så genomtänkt och effektivt så måste undantag naturligtvis göras för annars skulle kunderna klaga allt för mycket. Antagligen skickas biljetterna ut i sista stund för att bolaget vill kunna ändra sina flygtider med kort varsel. Vilket dom kan göra även om biljetten skickats ut men då med eventuellt andra konsekvenser.
Eva |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker att det är intressant att få fastlagda flygtider eftersom jag är beroende av inrikesflyget för att ta mig till och från Arlanda. Trevlig resa både till dig och Bosse. Eva |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Svar på Eva L´s fråga. När jag köpte biljetterna över nätet så skrev jag ut det som kallas "Internetbiljett" på både nedresa och hemresa. Man blir ju lite konfunderad varför det skickas ut en biljett överhuvud taget
![]() Det var därför jag kollade med Apollo, svaret blev att det skulle redan ha sänts ut en hemresebiljett till oss, men den har jag inte sett ännu! Strunt samma, jag har mina biljetter som jag skrev ut vid köpet över nätet och de fungerar lika bra. Tycker det borde vara dags för Apollo och kanske andra bolag att avskaffa den hemsända biljetten när man köper över nätet ![]() ![]() MVH Yeasou ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja se där! Babsan skriver ju att hon fick biljetterna över nätet hon med. Då missuppfattade jag henne.
![]() Santorini here we come ![]() Yeasou ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Yeasou - mystiken tätnar. Får du BÅDE mailade biljetter OCH hemsända med snigelpost??
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja just det. Jag fick biljett till nedresan av brevbäraren för ett par veckor sedan, tänkte då att det skulle komma en biljett till hemresan en vecka senare, men den har inte kommit. Därför kollade jag med Apollo, jag fick svaret att den skulle vara utskickad den med, men jag har inte fått den i alla fall! Då sa jag till den personen som jag pratade med att jag skrev ut internetbiljett som jag brukar göra och sa till henne att jag använder den, det går utmärkt var svaret jag fick. Detta har jag ju även gjort vid tidigare resor!
Yeasou ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ville bara tillägga att jag fått min internet biljett idag och åker den 9 juni
![]() så härifrån kommer, jag men hem???? vi får välan se..... myssa...... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Så här står det överst i beräftelsebilden (som jag kopierade och sparade på min dator) till min apolloresa (åker bara hem med dem).
Ca 2-4 veckor före avresa skickar vi din biljett, förutsatt att slutbetalningen är oss tillhanda. För dig som bokat på internet eller angivit en mailadress vid telefonbokning skickas biljetten endast via e-mail efter att full betalning erlagts. Taxfreekatalog skickas ut i de fall flygbolaget erbjuder förbeställning. Den här bekräftelsebilden kan med fördel skrivas ut. Det verkar alltså bero på om man uppger en e-postadress eller inte om man får en pappersbiljett. Sterling jag åker ner med har avskaffat pappersbiljetterna helt - där räcker bokningsnummret. (kan man hoppas) /Marianne Senast redigerad av mkh den 2006-05-18 klockan 21:50. Anledning: konstiga skräptecken |
#15
|
||||
|
||||
![]()
]Sterling jag åker ner med har avskaffat pappersbiljetterna helt - där räcker bokningsnummret. (kan man hoppas)[/SIZE][/FONT][/COLOR]
Ja det räcker med boknings nummret, vilket det gör på de flesta flygbolag då du bokar via internet och E-ticket. Tycker det känns väldigt förlegat med "pappers" biljetter... ![]() Camilla |
#16
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Jag har för mig att vi fick kryssa i om vi ville ha internetbiljett eller vanlig, och att den vanliga i sådana fall skulle kosta 50kr extra...
/Alexandra |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jag har förbeställt taxfreevaror till utresan och då bör jag ha en bokad plats för var ligger varorna annars? Det gick dock inte att göra på internet för bokningen var inte inlagd men när jag ringde Novair la de in mina bokningar och vips gick det att beställa. Bekräftelse fick jag också till min emailadress på mina förbeställda varor. Om 14 dagar sitter jag i varjefall på en grekisk ö och har fått in min första tallrik zucchini.
Eva Senast redigerad av inkfish den 2006-05-20 klockan 15:51. Anledning: på Evas begäran |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Frågor om Samos bör avhandlas på Samosforumet så håller vi den här tråden till biljettfrågor.
inkfish/moderator |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ok du kan väl ta bort min fråga om Samos. Kom hem från en kortare tjänsteresa igår och några biljetter har fortfarande inte dykt upp varken via vanlig post eller via email och nu är det mindre än 14 dagar till avresa. Kan inte låta bli att jämföra med Ving som då alltid till mig skickat ut biljetterna fyra veckor innan oavsett om det skett via email eller via papper som på den gamla tiden. Oavsett om jag bara haft en flygstol eller hela charterpaketet.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|