|
||||
|
||||
semestra i chalkidiki
Hej Allihop
Jag och killen har bestämt oss för att semestra i Chalkidiki i början på Augusti. Vi vill gärna ha några tips på ställen och billiga hotell på första benet som passar ett ungt par som både gillar håll igång och sköna/lugna stunder på fina stränder. Ej Hanioti bara E glad för alla tips Många kramar Sagapo Glad påsk på er ALLA KALIMEROR; Nya som gamla Senast redigerad av Sagapo den 2006-04-12 klockan 21:08. |
|
||||
|
||||
Sv: semestra i chalkidiki
Hej Sagapo!
Jag var en charter-vecka med tjej-gänget på Halkidiki för kanske 10 år sedan. Vi bodde då i Pefkohori på Kassandra-halvön. Som jag minns det så tyckte jag då att det var ett jättemysigt ställe (för övrigt första gången jag var i Grekland !). Det var ju inget hålligång-ställe som Kos eller Ios, utan snarare mysiga barer med bra musik precis vid stranden. TYckte rent generellt att Halkidiki var oerhört vackert! Vi var en sväng till Sithonia (andra "benet") och också en bit ner mot det tredje benet som ju är munkrepubliken Athos. Vi åkte till Ouranapolis, som är en gränsstad eller vad man ska säga, och sedan en båttur runt Athos, som faktiskt var väldigt vackert och fascinerande. Ända sedan jag var på Halkidiki har jag tänkt mig att åka tillbaka någongång - det kanske vore en idé för nästa år! Skriv ett resebrev när du kommer hem så att jag får höra vad du tyckte !! Detta var ju i o f s inget svar på din fråga om boende - vi bodde bra i Pefkohori, men jag minns inte vad stället hette - men jag hoppas ni får en jätteskön semester på Halkidiki. Tycker ni har gjort ett bra val! Glad påsk ! |
|
||||
|
||||
Kollade i mitt fotoalbum - Hotel Petridis hette stället där vi bodde. Det låg inte precis vid stranden, men det var bara en kort promenad vad jag minns. Om det finns kvar vet jag förstås inte - 1999 var det visst vi var där !
|
|
||||
|
||||
Vi bodde på Hotell Australia i Fourka på västkusten av Kassandrahalvön förra sommaren.
Lite knepigt ställe egentligen, finns inga bofasta i byn, allt är bara uppbyggt för tursiter men man har gjort det på ett så bra sätt så man skulle aldrig kunna gissa att det är på det sättet. Det finns massvis med villor i byn, dessa ägs av folk som bor i Thessaloniki och kommer dit över helgerna och på sommaren. Verkade finnas bra utbud med kvällsnöjen också om man vill ha det, stranden var fin och lämpligt mycket folk då vi var där i juli. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Hei!
Anbefaler Athytos. Det er en flott vernet stensatt by, med fin strand, koselige tavernaer, og flott atmosfære. adaeilig sted! |
|
|||
|
|||
..och jag röstar på att bo i Nea Marmaras på Sithonia halvön...En riktigt genuin by/stad med många bofasta.. Vi bodde på ett litet hotel där 1997 mitt i ett bostadsområde och hade en grekisk familj mitt över gatan "balkong mot balkong"..Mannen i huset spelade bouzouki på balkongen på kvällarna och sjöng för oss.... ..Enda nackdelen var att det var en bit till en bra strand....
Lissi |
|
|||
|
|||
Hej
Vi var i byn Neo marmaras på Sithonia halvön för många år sen. Det var undebart, 5minuters promenad från stranden och underbar lokalbefolkning. Vi bodde på ett litet lägenhets hotell som heter Panorama med en en underbar utsikt Hälsningar Håkan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|