![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Nån som kommer ihåg Benny?! Ett barnprogram bestående av klippdockor. Benny konfronterades alltid av "dom stora pojkarna"..med tung-gung musik i hasorna..du'..du' duu-uu🎸!
![]() ![]() En gång tidigt 70-tal när svarade jag i den vita Dialogtelefonen så var Ulf Elfwing i luren!! "Upp till 13" was calling ![]() ![]() Jag var 14 år så jag hade skrivit dit åt min 11-åriga bror..och det var han nog inte informerad om..hehe! Snabbt över med luren till min ovetande lillebror som fick en "småchansfråga". -Vad heter kryddan som man gör Lussebullar av?..frågade Ulf. -Saffran, skrek jag till brorsan som upprepade lydigt. -Pling...å där vann vi 4 LP skivor ![]() . Sen fick vi en önskelåt som jag naturligtvis hade bestämt "Life on mars" med David Bovie.Vinsten delades upp rättvist..tyckte jag..3 LP till mig och 1 till brorsan. Han valde Slade. Jag valde David Bovie, The Osmonds och nån jag inte minns. Himla kul minne när allt var "som vanligt"!! / Kajja..som älskar 70-talet
|
|
|
||||
|
||||
|
Benny kommer jag inte ihåg, men väl "Upp till 13". Blev dock aldrig uppringd
|
|
|
|||
|
|||
|
Snobbar som jobbar tyckte jag var jättekul då. Har inte sett den sedan dess. Helt klart oklart om jag skulle gilla den nu. Likadant med MASH.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag känner inte till "Benny" heller. Men "Upp till 13" lyssnade jag alltid på
![]() //Conny
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag kommer ihå Benny och "tuffa gänget". Var väl samtida med Kalles klätterträd och Bod typ...
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|