|
|||
|
|||
Färjetrafik från Karpathos
Hej!
Någon som har koll på färjetrafiken mellan Karpathos - Rodos i sommar? Jag har hittat två hemsidor från LANE LINES och det står olika dagar och tider på dom. Vi har tänkt att åka från Karpathos till Rodos runt den 1/8, eller rättare sagt helst den 1/8 eftersom vi har en rumsbokning då på Rodos. /Jonas |
|
||||
|
||||
Sv: Färjetrafik från Karpathos
Mitt i värsta säsongen, har svårt att tro att det inte finns fler turer då än vad rederierna visar just nu....
Det finns ju flyg också, om inget annat skulle passa. Kostade 28 € sept - 05 |
|
||||
|
||||
Citat:
Ivi |
|
||||
|
||||
Citat:
Gillar inte Lanes hemsida, har också haft problem att tyda båtarnas turer. bosse |
|
|||
|
|||
Citat:
Färjan tar väl ca 5 timmar. Om man räknar in restid till flygplats, incheckning, flygtid, resa från Rhodos flygplats till Rhodos stad så är det frågan om man tjänar något. Dessutom ligger kristinas rum som vi ska bo hos tydligen bara ett stenkast från hamnen. Citat:
http://www.lane.gr/en-index.htm http://www.ferries.gr/lane/ /Jonas |
|
|||
|
|||
Citat:
www.Lane.gr sidans tabell är "LastSaved: 2005-07-23 klockan 20:00:00" min analys säger att detta är förra årets tabell www.ferries.gr anger "Timetable from 01st November 2005" min analys säger att det här är denna vinters tidtabell Jag tror ingen av dem är ok för denna sommar. Ring eller maila dem! |
|
|||
|
|||
Citat:
/Jonas |
|
|||
|
|||
Har du prøvd å ta en titt på GTP for ferger ?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nu har dom åtminste "preliminära" tider ute för perioden 30/5-11/6. Det finns kanske lite hopp om att färjan på tisdagar kommer att gå även under Augusti! /Jonas |
|
||||
|
||||
Det tror jeg nok, tror også det kommer til å gå flere ferger enn det som pr. i dag ligger inne på gpr. Der ligger det vel nå avganer 3-4 ganger i uka, fortrinsvis om ettermiddagen.
Jeg skal fra Karparthos til Rhodos i August og satser på at det går en ferge som passer sånn nogenlude.. Ia |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|