|
||||
|
||||
Vinterresmål på grekiska fastlandet
Den grekiska tidningen Ekathimerini tipsar om åtta vinterresmål i Grekland. Jag var varit på ett av resmålen, nämligen den alpliknande byn Metsovo.
Har du besökt något av vinterresmålen? |
|
|||
|
|||
Sv: Vinterresmål på grekiska fastlandet
Japp, åt lunch i Metsovo på väg till Meteora/Kalambaka. Trevlig liten by med mycket fina arbeten i trä.
Vi besökte också Arachova när vi bodde i Delphi ett par dagar. Måste ju kika hur en grekisk skidort ser ut Fint tyckte vi! Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Vintersport och Grekland sätter jag inga likhetstecken med. Men, å andra sidan gillar jag inte vintern
|
|
|||
|
|||
Megalo Papigo, där kunde jag ha strosat runt en hel dag om jag fått bestämma själv, maken tyckte det räckte med en tur genom byn. Men så vackert med alla höga berg och mysiga små gränder.
Monodendri med utsikten från klostret ner i Vikosravinen. Vilka minnen!!! Metsovo har vi bara åkt igenom 2 gånger, båda gångerna så fullt på alla parkeringar att vi gav upp, men en fin by som jag gärna skulle vilja besöka och bo några nätter i. Vet inte om det lockar med vinterbesök. Kerstin |
|
||||
|
||||
Jeg har bare været i Kalavryta. Der var vældig fint, også selvom der ingen sne var i byen. På vej dertil kørte vi gennem et område, hvor der stadig lå lidt sne.
|
|
||||
|
||||
Zagorohoria-området, Epirus har jag besökt. Dessutom Metsovo. (I Juli båda resorna). Det var bara 22 grader i byn då (Sommartid blir det sällan mer än 25 grader). Snittemperaturen på vintern är tydligen MINUS 4 grader.
//Conny |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|