|
|||
|
|||
Sv: Bokat för 2025!
Roadtripen till Peloponessos låter helt i min smak. Det stod mellan det och Ikaria vid vår resa i höstas. Ikaria vann den här gången, men den som lever får se, kanske kan det bli nästa resa. Och som du skriver Catlady, planeringen är ett stort nöje i sig. Hoppas ni kan genomföra resan.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Nu tror jag att jag blir galen snart!!
Nya Airtours, nu Sunweb, hojtar om att "nu kan du beställa parresor med upp till 4 tusen kr i rabatt per person! To good to be true!! Har försökt klicka mig fram till detta erbjudande men inte 17 får jag ihop några resor med denna rabatt Är det jag..eller har nån av er kunnat lotsa er igenom fram till dessa "fantastiska" priser?! Jag tycker..(känsliga läsare varnas)..de va "fan-taskiga"!! / Kajja |
|
|||
|
|||
Tack, Anne, vi hoppas också!!! "Fingers crossed...." 🤞
Kajja, när de skriver "upp till....." så kan det ju lika gärna gälla 50 spänn (och gör tyvärr ofta det)!! Ful marknadsföring!! De vill bara att du ger upp och bokar ändå..... Ruffel och båg! 👎 Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Jo det vet jag Catlady. Man har ju varit med ett tag. Vad jag menar är att inga resor visar nån rabatt. När man klickar på "utvalda resor" under detta erbjudande så visas ingen rabatt!
Det är tex. en resa till Rhodos i augusti för typ 4900/pers. Var är rabatten?! (inte dit jag vill). Ja du förstår nog vad jag menar. Nu fick jag ett nytt erbjudande när jag gick in på hemsidan. 1000 kr rabatt för nya användare. Jag tror jag ligger lågt.. / Kajja |
|
||||
|
||||
Jag minns inte vad det hette, och det beror på att jag inte alls var nöjd.
|
|
||||
|
||||
Haha, då hoppas jag att vi inte väljer det boendet. Vad var det du inte var nöjd med? Kvaliteten på rummet, läget eller något helt annat?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Grattis Anne! Spännande med Peleponessos.
Jag bokade också på Black Friday med Aegean air. T o R till Aten i sep/okt för en billig penning. Blir väl Kykladerna som vanligt… Ha det bäst! |
|
||||
|
||||
Det var så små rum att jag nästan inte fick plats, och det var mörkt, bara en balkongdörr, inga andra fönster. Men ägarna var trevliga. Kom precis på vad det heter, och det är Xenios Zeus.
|
|
|||
|
|||
Hejsan,
idag fick jag e-post från booking.com att Grekland höjer hotellskatten från 1.1.2025. 3-stjärnigt hotell stiger från 3 till 5 euro/dygn, 4-stjärnigt från 7 till 10 euro enligt deras bifogade prislista. Har någon annan hört om det här? / Kenneth |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det fint du också! Citat:
Citat:
Har ni bokat något, Kenneth? / Anne |
|
|||
|
|||
Jodå, det blir grekiska påsken 2025 i Mirtos på Kreta igen.
/ Kenneth |
|
|||
|
|||
Hej Anne! Vid 4 av våra 5 besök i Koroni har vi bott på Xenios Zeus Apartments;en 2-rums lgh på öv. vån. i huset bakom Xenios rooms. Underbar vy,med utsikt över borgen och en fantastisk soluppgång! Men nu verkar det tyvärr som lgh är långtidsuthyrd.
Senaste resan var 2017,så jag vet inte om det har blivit några förändringar. Men läget är toppen och nära till allt! /Ulla |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Om ni har varit 4 gånger i Koroni så tyder det väl på att ni gillar stället? / Anne |
|
|||
|
|||
Ja, min favorit!!
/ Ulla |
|
|||
|
|||
Planeringen går frammåt tror vi sattsar på att åka uppåt igen via Evia, så fantastisk ö och prisnivån är minst sagt lockande den med även i högsesong är ett fantastikst hotell jag bodde på nu i september under 100e per natt med frukost
Och så ska vi stanna till i Meteora så frun får se den platsen innan vi tar sista nätterna i Sivota , blir bra med färjan från Iogumitsena Nu ska vi bara se om vi ska ta Delphi också eller om vi tar ett till stop på Evia |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Mahava, kan rekommendera Delphi!
Har varit där 2 ggr och trivts alldeles utmärkt. Mest för det fantastiska tempelområdet med så mycket att se och också för det hotell vi bott på båda gångerna. Det heter Acropole och har en otroligt fin utsikt över dalen ner mot Itea (där gick den gamla heliga vägen som började i Itea där pilgrimer gick iland). Om ni bestämmer er för att bo på Acropole be att få rum med utsikt (alla rum mot dalen har dessutom en fin balkong!). Hotellet ligger dessutom centralt och ni når tempelområdet på ca 10 min gångtid. Museet bara måste ni se, O'Eniochos (Körsvennen) är otroligt fin, det känns som om hans ögon "följer" dig när du går runt i rummet där han står. Ett tips är också att "läsa på" lite, det finns så mycket i tempelområdet (och även utanför, Kastalia, den heliga källan, tex) att det är lätt att missa intressanta "lämningar" Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|