|
||||
|
||||
Greklands populäraste ö
I slutet av förra året och början av detta år hade vi en omröstning om Greklands populäraste ö i vår Facebook-grupp.
Tidigare år har vi ju haft den omröstningen här på Kalimera, men eftersom vi är så få här valde jag att ha den på Facebook i stället. Hoppas att ni har förståelse för det. Nu börjar vi presentera öarna som medlemmarna röstade fram som sina personliga favoriter i omröstningen. Vi börjar med öarna som kom på platserna 51-60. Finns din favoritö med här? Greklands populäraste ö platserna 51-60. |
|
||||
|
||||
Sv: Greklands populäraste ö
4 af øerne har jeg ikke været på, men de andre 6 er favoritter
|
|
|||
|
|||
Av dessa har vi varit på Nisyros och Chios!
|
|
|||
|
|||
Har, tyvärr, bara varit på en av dessa fina öar, Mykonos.
Å, det finns så många fantastiska ställen att upptäcka. Tiden räcker bara inte till.....! (Inte kroppen och orken heller, dessvärre ) Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Fyra av dessa har jag besökt
|
|
||||
|
||||
Har spenderat några timmar på Paxos på en båtutflykt. Thats all. Ser fram emot resten av listan.
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Har hittills bara varit på Nissyros.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Många pärlor så långt ner på listan. Två har jag aldrig varit på så dom har jag kvar, säkert pärlor det också.
// KR |
|
||||
|
||||
Jag har inte besökt någon av dessa öar. Alla säkert fina!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Thassos är en fin ö som min man och jag har varit på två gånger, men senaste gången var för snart 12 år sedan.
Första gången körde vi runt ön och upptäckte öns byar och stannade även här o där för att njuta gåendes av natur och härliga platser. Vi åkte även till fastlandet och var med på en paddeltur på floden Nestos. Dess natur var en fantastisk upplevelse, så det kan jag verkligen rekommendera. Andra gången hade vi bokat tre veckor, men det blev tyvärr platt fall eftersom min man fick en magbakterie som band honom till hotellrummet de sista två veckorna. Trots detta kan vi rekommendera ön (om den inte har blivit sönderturistad). Självklart beroende på vad man vill ha. Själva har vi numer ett par andra öar högst upp på listan |
|
||||
|
||||
Så var det dags att presentera öarna som kom på platserna 41-50 i omröstningen om Greklands populäraste ö.
Greklands populäraste ö platserna 41-50. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|