Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-01, 20:55
kenta kenta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard god mat

Vi ska åka till Chania om några veckor. Har läst många trådar och fått mycket bra tips på allt möjligt. Nu undrar jag om ni som har erfarenhet kan ge en lista på bra restauranger i eller i närheten av Chania stad. Jag vill helst ha tis på restauranger som inte är allt för dyra och har en meny som är "grekisk" eller "kretisk". Ett förslag är en restaurang som heter Ela, stämmer det?
Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 21:45
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: god mat

Mmmm... Jag älskar god mat(vem gör inte det)!

För mig är det viktigt att äta gott och prova några nya rätter. Gärna med så lokal anknytning som möjligt. Jag brukar göra efterforskningar hemifrån och naturligtvis på plats om olika rätter och matställen. Både enkla och exklusiva!

Nu får jag många emot mig när jag säger att Ela är överskattat.
Den påstås vara Chanias bästa restaurang. Går man dit utan den vetskapen så blir man väl hyfsat nöjd i alla fall, men ruskigt mysigt är där?

Det finns ett ställe ute på piren som heter Fortezza om jag minns rätt?
Man går ut dit eller genar över hamnbassängen med en liten gratisbåt som åker fram och tillbaka. Jag trodde att det skulle vara en svindyr turistfälla
med tråkig mat. Gosse vad fel man kan ha! Jättefint, trevlig och ödmjuk personal, bra priser, gott vin och spännande och jättegoda maträtter.
till förrätt åt vi en kretansk sallad som innehöll ägghalvor och en otroligt god krämig ost! Ett toppenställe! åt på flera andra bra ställen men minns inte vad dom heter?

Om du ska till Rethymno så måste du äta på ett ställe som heter Avli!
Internationell klass men grekisk mat!
Svara med citat
Gammal 2006-06-03, 08:58
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: god mat

Hej,

vill man ha 100% kretiska rätter som även alla trevliga greker äter året runt skall man ta sig till en taverna precis i närheten av Platanias: i närheten av Taverna Milos finns en Taverna som heter Drakanias!! Den du !!

/Nico
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:26.