Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-19, 09:36
l8 l8 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Plaka Camping

Jag har hört mig för lite via e-mail till en del olika hotell och andra som hyr ut rum och studios.
Min fråga är nu om det är någon som har erfarenhet av Plaka campings studios? Det verkar vara ett ganska okej alt efter vad jag har sett på nätet. Jag har ju många gånger åkt förbi Plaka camping men aldrig varit inne på själva området. Jag har fått en pris uppgift om 30 euro från dem. Är det ett okej pris? Det verkar ligga mellan 25 och 50 euro för de alt som jag har tittat på.

Lotta
Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 09:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Standard Sv: Plaka Camping

De har jag skrivit om flera gånger! Vi bodde där 2000 när huset med lägenheterna var alldeles nybyggt! Det är jättefint, stora välutrustade rum och en härlig terass! Om ni vill bo i Plaka, så är Plaka camping studios ett jättebra ställe. Jag skulle tveklöst bo där igen om jag kom dit!

Huset ligger strax utanför själva campingen. På morgonen kan man köpa bröd i campingbutiken, det kommer med brödbilen från stan.

Mycket trevliga unga ägare. Bra service och perfekt städning. De har även byggt ett hotell i anslutning till området nu har jag sett och hört.

Jag minns inte vad vi betalade, men vi tyckte inte det var dyrt i alla fall. 30 euro, är det för dubbelrum i mellansäsong? Låter helt okej tycker jag. De har ju förresten en prislista på sin hemsida, så de följer säkert den när de ger pris via nätet.
Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 10:07
l8 l8 är inte uppkopplad

Hej!

Det verkar ju jättebra. Priset är det som står på deras hemsida för mellansäsongen vi räknar med att åka 30/8 - 9/9. Vi tänkte först hyra in oss på Three Brothers lite längre ut på Plaka. Deras rum har jag sett utifrån och det verkar också bra men deras pris för den tiden är 45 euro. Så nu tvekar jag inte på Plaka Camping. Tack så mycket för ditt svar.

Lotta
Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 16:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Glömde nämna tuppen som bor alldeles i närheten i närheten och ser till att man inte behöver sova bort dagen.

Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 18:11
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av l8
Hej!

Vi tänkte först hyra in oss på Three Brothers lite längre ut på Plaka. Deras rum har jag sett utifrån och det verkar också bra men deras pris för den tiden är 45 euro.
Lotta
Three Brothers verkar spännande! Där åt vi många goda luncher för ett par år sedan. Hur kom du i kontakt med dem? Har de någon sida på nätet eller ringde du till dem om rumspris
Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 19:53
l8 l8 är inte uppkopplad

Hej Zakka!

Kolla din mejlbox.

Jag har också ätit många goda luncher och tillbringat härliga eftermiddagar där i alla år som vi har varit på Naxos.
Jag mejlade dem för att få lite info om tillgänglighet och priser tiden 30 aug - 9 sept.

Lotta
Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 20:36
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Få se nu om jag fått det här rätt

Efter Agia Anna kommer en plats som heter Maragas. Där Maragas camping, Paradiso och Angeliki mfl ligger. Dit går också bussen garanterat, även i Juni.

Sen kommer ett "vattensportcenter" och ytterligare en bit bort Plaka camping som du Elisabet pratar dig varm för. Där är ochså stranden bred och utan så tätt med parasoll.

Bra tycker jag, läget låter jättebra för oss, men vi vill helst ha en tvårumsstudio (barnen somnar förhoppningsvis före oss).

Hur långt bort på stranden ligger Broters som nämns här? Eller Athina som har pool (är det någon som vet något om dem, kanske jättedyra, har inte fått prisuppgifter)

Eller är det någon som vet något annat boende i närheten av Plaka camping som är hyfsat i pris och har två rum och kylskåp, gärna kokplattor. Vi åker i mitten på juni, tänkte inte boka i förväg, men vill inte bli iväglurad för långt bort av någon rumsraggare heller. Vi vill inte gå längre än ca 1 km till busshållplatsen (den dit bussen går )

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 20:44
l8 l8 är inte uppkopplad

Three Brothets ligger ganska långt ut på Plaka, det är kanske 500 - 600 m före där bussen vänder.

Bussen stannar också vid Three Brothers.
Lotta

Senast redigerad av l8 den 2006-05-28 klockan 20:47.
Svara med citat
Gammal 2006-06-12, 22:41
ah666 ah666 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Aggeliki (var det detta pensionat du menade?) ligger precis vid busshållplatsen och stranden i Agia Anna! Mkt bra boende, promenad avstånd till övrigt som önskas! Här bodde vi kungligt för 45 euro 29/5(orkade inte pruta!!) för 5 pers i utmärkt utrustat kök, separtat sovrum, pool...Hit återkommer vi!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.