|
|||
|
|||
Drottningen är tillbaka, Alexious nya -Bussino kai nerantzi
Xaris Aleksiou - Bussino kai nerantzi (06-2006)
Den grekiska sångdrottningen sjunger igen! Anthology från 2004 var återutgivning av gammalt bra material. Os Tin Akri Tou Ouranou Sou från 2003 sopade mattan med konkurenterna och sålde formidabelt. Har skrivit det förut och skriver det igen: En av de bästa grekiska cd någonsin. Här är en sprillans färsk cd efter lång frånvaro. Materialet är nytt och ytterst genomarbetat. Alexiou sjunger som ingen annan grekisk kvinna. Hennes känsla, styrka och glidningar i rösten är oövertraffade. Detta är ännu en i raden av hennes härliga cd. Anslaget är annorlunda än i Os Tin Akri Tou Ouranou Sou. Tongångarna är mer österländska här. För mig är det dock ständig ståpäls. Ojojoj. /pawik |
|
||||
|
||||
Sv: Drottningen är tillbaka, Alexious nya -Bussino kai nerantzi
Citat:
Jens' kommentar: "Det var dejligt, at høre hun lever endnu!" (Han har saknat något nytt med henne lika mycket som du och jag har!) Mer österländska toner.... jag gläder mig till att få den i brevlådan, går strax in på Musical och kollar om jag kan få den snart... Tillägg: Jodå, det kan jag. Release date: 22/6! Du är snabb, Pawik! Senast redigerad av Marianne den 2006-06-24 klockan 14:06. |
|
|||
|
|||
Tror säkert att ni gillar den Marianne!
Nu är den inlagd på ipoden och blir min matlagningsmusik strax. Denna och Mitsias senaste är nya tillskott. På onsdag bär det av till Grakland med nytankad ipod!! /pawik |
|
||||
|
||||
OKEJ, det är kanske dags att börja handla grekisk musik till iPod'en i stället, men jag tycker inte jag lyckats hitta så mycket spännande grekiskt till den, som jag inte redan har. Undrar om iTunes har Alexious nya redan, tror knappast det. Förresten ser jag att Dalaras också har kommit med en ny "Erima Horia" som jag bara måste ha!
Den där med Dalaras/Remos från förra årets konsert, den har jag nu inte sett någonstans, vet du var den finns att köpa? Riktigt härlig resa på onsdag! Nya öar eller gamla? |
|
|||
|
|||
[quote=Marianne](Han har saknat något nytt med henne lika mycket som du och jag har!)..
... går strax in på Musical och kollar om jag kan få den snart... quote] ..och jag med!!!! Lissi - som firar midsommar i Kalmar |
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Citat:
Både och blir det. Flygluff (!!!!!) står på programmet. Göteborg - Rhodos 28/6 Rhodos - Astypalea 29/6 Astypalea - Rhodos 6/7 Rhodos - Karpathos 7/7 Karpathos - Rhodos 14/7 Rhodos - Göteborg 15/7 På Astypalea blir det fjärde gången. Förra gången var vid fotbollsvm föe fyra år sedan. Hoppas att båttiderna fortsätter att vara usla så att denna ö får vara ifred. På Karpathos kommer vi att träffa Gita, Karin och Riitta. Gita och Riitta är inte där samtidigt men jag kanske får en liten kram av båda damerna. Kanske Karin också ! /pawik |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas vi får höra hur den här flygluffen går, det låter spännande och välplanerat! Ang. den där Dalaras/Remos-skivan, så tror jag att jag såg den på gatan i Aten förra året, men tänkte jag skulle hitta orginalet. Sedan glömde jag visst att titta efter den. De där kopiorna på gatan kan man ju inte alltid räkna med, och i det här fallet har den tydligen aldrig existerat? |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin 11 dagar kvar till Karpathos |
|
|||
|
|||
Passerade skivaffären iAthen igår, och vad fick man se, ja just det den nya CD:n, de påstod att den kommit ut i förra veckan.
I alla fall, nu ska det njutas underbar musik igen!!! Hälsar Ann efter fyra underbara veckor i Grekland |
|
||||
|
||||
Hej Ann (och Tommy) och välkommna hem. Härligt att ni har haft 4 underbara veckor!
Det stämmer att Alexious skiva kom i förra veckan, närmare bestämt den 22/6 står det på Musical. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|