![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() då är du inte helt beroende, de finns värre patienter som behöver en akut behandlingsplats!! ![]() men som du skrev, det är ett himla lärorikt beronde/vetande i alla fall! |
|
||||
|
||||
![]()
Botemedel finnes!!!
Tag dig till en mindre grekö... Invänta hård vind.... Konstatera sedan att den färja du avsett taga dig vidare med är inställd pg av blåst!!! Gå ned till hamnpolisen att spörja när nästa färja ankomma!!! Invänta svaret: Jag har ingen ny information!! Efter fyra försök att information erhålla, då svalna intresset för greköar betänkligt!!! Häpp!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Tur jag bor i regniga Borås, så jag har en anledning att sitta inne framför datorn! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det väl befogat att jag sitter här.................för det regnar nu i stället!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ok, jag erkänner väl då
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Är inne på Kalimera minst en gång om dagen, alltid är det något nytt att läsa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att veta att man inte är ensam om att vara kalimeraberoende. Kan vi bilda en stödgrupp? Eller är det det vi gör just nu?
/lemon |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag tror nog minsann vi bildat en stödgrupp nu!
![]() När ska vi ha årsmöte? Vem vill vara suppleant? ![]() Vad säger du Janne om denna stödgrupp??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan vara kassör!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte tid att vara med i en stödgrupp, jag har fullt upp med att hinna läsa Kalimera
![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kan ha ett litet grekiskt tema i vår stödgrupp, sådär lite avvänjning. Sen får man nog titta lite på Kalimera under bevakning tror jag...........
Sen sitter vi där i en stolsring och håller varandra i händerna och säger i kör "Ja jag är kalimera beroende" ! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ioslina: det låter som en bra idé! Ska det vara dygnet-runt-bevakning? Finansierar staten det tro?
![]() Jag: "-Hej, jag heter Veronica och är Kalimera-beroende!" Kalimerorna i kör: "-Hej, Veronica!" Sen får jag berätta om tunga arbetspass utan Kalimera och hur sambon suckar åt mig när jag sitter och surfar hela dagarna. Efter det går turen över till nästa greklandsdåre. Det skulle vara nåt! Men hur blir det med greklandssuget då? Det är ju det man försöker lindra genom Kalimera! Långsam avvänjning är nog det bästa. Trappa ner till en gång om dagen. Om det går! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, i värsta fall, får man en ouzo som välkomstdrink...När vi sitter i den här ringen, är det blå grekiska flätade stolar man sitter på. Lite grekiska kalamata oliver står på bordet i mitten. Till lunch bjuds det säkert på något grekiskt, som avslutning på kvällen blir det väl en zorba?
![]() ![]() Har en känsla av att stackars Janne låser denna tråd snart! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Efter att kursen är avklarad firar vi med en greklandsresa i äkta sällskapsreseanda, med grisfest, svenskt kaffe på hotellet och Pepes taverna. Sen börjar vi om från ruta ett...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får ni återfall så straffas det med att ni måste läsa Expressens sajt varje timma i tio dagar för att se om de skrivit något nytt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hinner inte med Expressen också
![]() Kalimera, Blocket, Hotmail och Aftonbladet. Jag hoppas att det självlöser sig när jag börjar arbeta på måndag, då jag sitter i bilen större delen av arbetsveckan så vet jag att det gör det. Nej, jag tänker inte skaffa utrustning så att jag kan surfa från mobilen, då skulle jag aldrig få något gjort. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Wappa Kalimera vore nåt! Så kan man ju surfa var man än befinner sig!
![]() ![]() Janne: kan du inte ordna fram en Kalimera-ringsignal? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalimera har varit ett andningshåll de sista två åren. Tyvärr har det inte blivit någon greklandsresa på denna tid. Fjolåret gick till Sardinien och Schweiz. i år har det inteheller blivit av. En tur till Österrike och senare i höst till Frankrike. Därför har det varit intressant att följa Era äventyr i Grekland. Har som tur är en massa bilder från tidigt 80-tal och framåt från kulturens vagga. Gör därför om våra resor efterhand som jag går igenom och ska lägga ut en del av dessa på min hemsida. Som "pensionär" har man som bekant tid att göra det man tidigare har missat.
Vill därför påstå att KALIMERA är mycket, mycket beroendeframkallande och är därför mycket svårbotat. Inga kända medel finns idag trots intensiv forskning. MVH Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Klart som korvspad att man/kvinn inte vill logga ut från Kalimera
![]() ![]() Jag ligger nog på ett antal av5-15 inloggningar per dag! I alla fall kollar jag in sajten så ofta. MVH KamariYeasou ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|