|
|||
|
|||
Förslag på bra skivor?
Hej! jag gillar att lyssna på Nikos Kourkoulis, favoritlåtarna är Tosa Dilina och Etsi (omorfa kai orera). Och så gillar jag en del av Paparitzous grekiska låtar.
Jag skulle uppskatta om ni hade några förslag på andra artister/skivor som är i liknande stil som Kourkoulis och Paparitzou. Pappa lyssnar mest på Tolis Boskopoulos och det är alldeles för melankoliskt för mig... Gillar när det är lite fart i låten och bouzoukia som tex Etsi (omorfa kai orea), den gillar jag jättemycket. Kallas min smak "laika"? Är det nån som har nåt tips på andra bra skivor man kan köpa i liknande stil? Tacksam för svar, Kopela |
|
||||
|
||||
Sv: Förslag på bra skivor?
Korkoulis tycker jag också om. Köpte en dubbel-CD med honom i somras, och har honom uppskriven på inköpslistan för vinterns Atenresa. Håller fullständigt med dig när det gäller den gode Tolis; honom tar jag i mycket små portioner...
Här har jag några förslag på artister som du säkert kommer att gilla: Xristos Dantis Giorgos Mazonakis Sarbel Mixalis Xatzigiannis Antonis Remos Sjunger mestadels upptempomusik, typ modern laika, då och då uppblandad med en saftig ballad. Samtliga har gått hem hos min sextonåriga dotter. Karin |
|
|||
|
|||
Åh, tack så mycket för dina förslag! Då vet jag vad jag ska leta efter!
Spännande! Ska genast surfa vidare och se om jag kan hitta lite mer om dessa artister! Tack igen! / Kopela |
|
||||
|
||||
Xatzigiannis är ett bra tips, var på konsert med honom i Xania för en tid sen, köpte hans live-paket, 2 cd-skivor och en dvd med 28 låtar om jag minns rätt. Superbra! Min dotter och jag har delad vårdnad om dvdn. Så just nu spelas den flitigt i Göteborg.
Gunilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|