Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Sydamerika

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-29, 09:45
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Läs och Res - erfarenheter?

Hej Staffann,

Vilka inspirerande och välskrivna reseberättelser du har gjort! Undrar om Carmen som du hade som reseledare i Peru är samma trevliga Carmen som jag träffade för några veckor sedan på Läs&Res-kontoret i Stockholm?
Jag har ännu inte bokat in mig, väntar på besked från jobbet om jag får ledigt. Men vem längtar inte till soligare trakter när Sweden är gråkallt och trist?

/Charlotte!
Svara med citat
Gammal 2007-01-12, 15:55

Standard Resan är avbokad...

Hej,

Det blev ingen resa...

Efter utdragna och mångtydiga besked visade det sig till sist att om jag åkte skulle det inte finnas ett jobb för mig att komma tillbaka till. Så jag har avbokat resan med tungt hjärta.

I stället kommer jag att sitta framför datorn i ett trist kontor i en Stockholmsförort som inte känns särskilt inbjudande i gråvintern. Hoppas att kunna åka på resan i höst i stället. Vem vet, då kanske jag har ett annat jobb...

Ledsna hälsningar från Charlotte
Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 15:28
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resan är avbokad...

Vad synd att du inte kom iväg! Men, som du själv säger, det kommer säkert nya tillfällen. Och då vet du i alla fall mer om Läs&Res

Ivi
Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 15:54

Hej,

Ja, jag är väldigt positivt inställd till Läs och Res efter att ha tagit del av andras erfarenheter. Har fått jättetrevligt bemötande trots mitt strulande med bokningen.

Får väl kompensera resan med något skoj på hemmaplan, även om det är en klen tröst. Mottager gärna förslag på intressanta aktiviteter i Stockholmsområdet.

Ha en trevlig kväll!
/Charlotte!
Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 16:15
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Charlotte! Visa inlägg
Hej,

Får väl kompensera resan med något skoj på hemmaplan, även om det är en klen tröst. Mottager gärna förslag på intressanta aktiviteter i Stockholmsområdet.

Ha en trevlig kväll!
/Charlotte!
Hmm! Nu är jag ju inte särskilt uppdaterad på Stocholmsområdet, eftersom jag bor i Luleå men Titti tipsade (en vecka sedan?) om en grekisk kväll med Kallifatides, som åtminstone JAG skulle gärna varit med om. Så kolla det där, vet jag! (Sök bland tråd som Titti har startat.)

Ivi
Svara med citat
Gammal 2007-01-13, 20:55
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Läs och Res - erfarenheter?

Jajamen, har man bara ögonen öppna, så finns det allt möjligt trevlig att göra, som har greklandsanknytning.

Grekisk kväll med Theodor Kallifatides 13/4 på Hagagatan 23A. Och sen upptäckte jag, att på Medelhavsmuseet kan man få lära sig att dansa grekisk dans söndagen därpå, 15/4! Inte illa, eller hur!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.