![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!!!
Reser till Skiathos i månadsskiftet maj/juni. Finns det någon som vet hur pålitligt vädret är där då ? (och då önskar jag förstås så mycket sol o värme som möjligt) ![]() Är också lite rädd att vattnet är lite väl svalt vid denna tiden på säsongen... ![]() Vi har varit i Grekland tidigare, men alltid mitt under högsäsong eller strax efter och har varje gång haft otroligt varmt och vackert väder! Hoppas någon av er meteorologer kan ge oss en prognos!!! ![]() Ha de gött! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Troligen får du rätt bra väder, kanske med en eller ett par dagars regn. Vattnen är fortfarande svala, kanske inte mer än 20 grader, men i den temperaturen badar man ju i Skandinavien så varför inte på Greklandssemestern. Fördelen den tiden på året är att det inte är så mycket turister på Skiathos än och det mesta är öppet, utom en del nattklubbar på strippen i Skiathos. Det blir nog bra!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där förra året mellan den 6 juni och den 12 juni.
Vi hade väldigt ostadigt väder. Dock inte hela dagar! Solen var framme varje dag! Det var jätte skönt i vattnet. Lotta |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lotta!
Tack för svaret! Jag har en del andra frågor också... Vad var det bästa med ön på er semester? Var bodde ni? Körde ni runt själva eller med buss? Finns det körbara småvägar ni kan rekommendera? Hur var naturen, blommade det fortfarande? Jag är nyfiken på allt du har att berätta om Skiathos! ![]() Hälsningar Kotleta!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Det bästa med ön är att den är så otroligt vacker. Vilka stränder! Vi bodde i Achladies och det var en liten by kan man säga. Bara hotell och två stycken resturanger. Så där kul! På kvällen tog man bussen till Staden och gick och käka. Mycket fin och mysig stad på Skiathos.
Det finns en buss som går från stan till ändhållplats. Där den finaste stranden finns koukarines (stavning?). Helt okej med bussen, mycket folk. Naturen var även den fantastisk. Bussen går ju även tillbaka så man kan ta sig till stan på kvällen. Perfekt! Det sämsta med semester var att det tyvärr är dyrare än andra ställen. Ta god tid på Er att hitta en bra billig resturang. Ett tips. Jag köpte e-guiden innan jag åkte och den var jätte bra att ha där nere! Lotta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipsen Lotta!
Du skrev i ditt tidigare inlägg att ni hade ostadigt väder, men att det faktiskt var jätteskönt i vattnet. ![]() Men hur var det med temperaturen i luften? Var det sommarvärme på dagarna och behövde ni till exempel klä er "varmt" på kvällarna? |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|