![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för dina tips! Glömde en sak som jag tänkte på - nämligen att jag gärna vill till en ort med behaglig klimat. Just i augusti kan det vara tokvarmt... och långa transfer är inte roliga att göra i hetta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit tre veckor på Karpathos i augusti helt ok. Har även besökt Naxos i augusti samt Santorini, Paros och Folegandros. Alla alternativen helt ok men på Folegandros måste beondet förbokas i augusti. Andra ställen jag besökt i augusti är Kos, Kalymnos, Parga och Lefkas men det är så länge sedan att uppgifterna är tämligen inaktuella. Naturligtvis har jag även besökt Kreta och även det är ok i augusti.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter bra, Eva! Jag har varit lite bekymrad, väger för och emot... men jag har lite funderingar på att åka bort på födelsedagen, och det är mitt i augusti.
Hur var det med folk på Karpathos - "alla" pratade ju om att amerikanarna skulle "ta över" ön i augusti... men det kanske var överdrivet? Det kan ju aldrig bli som på en riktig partyö i alla fall (och det vill jag inte vara med om!) |
|
||||
|
||||
![]()
En fördel med augusti jämfört med juni och juli är att solen inte står lika högt på himlen och med andra ord inte bränner lita hårt och länge.
Jag känner personer som till och med säger att de inte tycker det blir lika hett i augusti på grund av det. Lufttemperaturen är ju dock vanligen högre. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|