![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag föreslår att du firar din 30-årsdag i Kato Stalos på Kreta. Du ska naturligtvis bo på ett hotell på strandsidan men med pool, det kan ju blåsa rejält i augusti!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag tänker och fundera, vänder och vrider. Vad vill jag göra, var vill jag vara. Hur vill jag att dagen skall vara? Att vara hemma och ha kalas innebär mycket jobb av mig, och inte kan man njuta för man skall se till att alla trivs. Åker man bort - vad vill jag göra? Inte något märkvärdigt, inte bestiga berg och skjuta raketer, ingen kalabalik, bara ha en fin lugn dag med mina nära och kära. Kanske en liten utflykt? Och bjuda på ypperligt god mat, såklart. Avsluta med äkta Champagne och tårta, kanske... När man planerar något "stort" så låser det sig i huvudet, man kommer inte på nya idéer. Vad skulle ni göra, om ni fick fria händer? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skulle absolut ta en månskenskryssning till Balos eller runt Thodoru Island med avgång från Chania hamn, skicka släkten att köpa biljetter och samtidigt informera besättningen om den stora tilldragelsen. Packa picknickorgen med färska lokalprodukter och sitta på däck under stjärnorna och njuta av att ha både Kreta och familjen runt mig.....Nu blev jag hemsjuk så jag känner smaken av Kreta i munnen! Grattis i förskott, vi kanske ses! Kickie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har varit i Kykladerna i Doddarna i augusti. I Kykladerna upplever jag att det är bra många fler turister. Doddarna i augusti har varit som Kykladerna i juli. Var som är varmast går nog inte att säga, det skiftar från år till år. Du får chansa. Jag föreslog Parga i en annan fyrtiotioårsdagstråd, det gör jag för dig också. Kruxet är att jag tror att där är grymt mycket folk i augusti. Samos tror jag skulle passa dig. Stort nog att svälja mycket folk. När jag har varit där augusti har det inte ”känts” som augusti. På din födelsedag gör ni en tur i bergen med bil, käkar lunch på Lukas taverna i bergsbyn Manolates och sedan åker ni och badar i vattenfallet. På kvällen har ni bokat bord på Restaurant Elia i Pythagorion där ni frossar i god mat, goda viner och blir upppassade av supertrevlig personal. Prata med ägaren Michalis några dagar innan så du får precis som du vill ha det. På kvällen går till Notos (ligger vid vattnet) där ni tar en drink och lyssnar på livemusik. Kan det blir bättre. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|