![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
NU har jag scannat in en av stenbroarna i närheten av byn Kípoi i Zagoria.. (Jag har tidigare gett byn fel namn!
![]() Här kommer bilden. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har aldri vært i Zagoria, men har et bilde av en bro i Loussios-dalen sentralt på Peloponnes. Den er bygget i nesten den samme teknikken, men det ser ut til et buen er litt spissere.
Hvis broen virker kjent for noen som aldri har vært på de kanter, er jeg blitt fortalt at den var avbildet på de gamle 5000-drachme-sedlene. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Tack för härliga bilder Lissi och JohnS! |
|
||||
|
||||
![]()
En gång, på den tiden då vi körde via Jugoslavien, besökte vi vänner i Aridea norr om Pella. Där finns varma källor , hett vatten kommer ur berget och blandas med kallt från en annan ström. Jätteskönt bad, finns en kurort där-
Stranden Lagouvardos på Västra Peleponnesos var vårt stamställe i många år. Här dånar hela västerhavet in mot stranden i mäktiga dyningar. Man behövde inte titta ut ur tältet för att veta hur vädret var, det hördes. Jag kan få häftiga längtansattacker tillbaka till den tiden. Sand i maten, tusenfotingar i tältet, en liten gasollåga att steka fisk på- , men det var så fina kvällar med hela himlen full med stjärnor, och massor av goda vänner. Lugn och äventyr i blandning. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|