![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hejsan!
Vi var i Parga 2001, och vi kommer ihåg nästan varje sekund av den resan! Vi var också med båten Marco Polo på ö-kryssning, och speciellt Paxos var en fin ö. Annat som vi rekommenderar är en utfärd till Styxfloden. Vi hade läst att man inte ska ta med kameran på flodvandringen ifall man snubblar, men det ångrar vi idag! Ta med kameran, ha den i plastpåse och ta fram när ni häpnar över hur vackert det är i ravinen! Vi bodde i ett litet hotel ganska långt från stranden, men Parga är så litet att det inte spelade någon roll. Alla stränderna bör besökas, och speciellt Lichnos-beach har en fantastisk promenadväg även om den är ett par kilometer. Sen kan man ta båttaxi tillbaka! En annan utfärd på promenadavstånd är till byn Antousa, eller så kan man göra som vi - ta taxi upp till borgen och promenera ner. Vi åker till Korfu i maj så då ska vi åka med lokala bussar till Meteora. Vi beräknar att sova 2 nätter där i närheten. Ha en trevlig resa!
Senast redigerad av inkfish den 2007-04-09 klockan 22:26. Anledning: långt citat |
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Många intressanta utflykter har redan nämnats här. Därtill kan man besöka Albanien, vilket är helt annorlunda än Grekland. Turismen är nytt i Albaninen, och infrastrukturen är fortfarande bristfällig. På utflykten besökte vi Butrint, och hade lunch i Saranda. Där hade vi också lite tid att gå omkring, eller simma. En intressant destination är också droppstensgrottan Perama, som ligger nära Ioannina. Man kan besöka den men en dagstur till Ioannina, eller köra dit själv. Grottan är ganska stor, det tar 45 min med guid att gå genom den ca 1 km långa rutten. Man går djupt under jorden... Vi var även lite rädda för... ja, jag vet inte vad!Dessutom rekommenderar också jag Meteora, Acheron och Paxos/Antipaxos; varför inte Korfu också! Ha en trevlig semester!
|
|
|
|||
|
|||
|
Är jag den enda i hela världen som aldrig skulle drömma om att åka med "Marco Polo" till Paxos.
Någon gång måste det hända en olycka med denna till synes överbelastade (krängiga) båt. birgitta |
|
|
||||
|
||||
|
Båten var inte allas överlastad när jag åkte med den och det var en mycket trevlig utflykt. Med min lilla begränsade erfarenhet tyckte jag att båten låg bra i havet och den verkade välskött. Har åkt med båtar som gett ett betydligt sämre intryck. Alla hade vi ordentligt med sittplats och det var rent och snyggt ombord.
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Båten såg ut så här när vi gjorde utflykten till Paxos. Såg ut att må bra och var inte alls överfull. Vi valde dock att åka med en annan båt - Ionian Star - eftersom den kan gå in Blå Grottan, vilket inte Marco Polo kan.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|