|
||||
|
||||
Torsdag 10/5
Torsdag 10/5
God morgon på er. Nu har jag fått sova ut. Gick och la mig 22.30 och vaknade 10.00. Inte en mygga i natt så nu är allt frid och fröjd. Mår mycket bra förutom värk i händerna, men det är bara att strunta i det och jobba på. Eller jobba och jobba. Allt är ju bara hobbybetonat. Jag tror inte att det skulle funka för mig att vara journalist. Vad skulle jag göra på jobbet om det kom till ordtorka och kramp? Luta mig tillbaka och lägga fötterna på skrivbordet. Vädret verkar bli bra förutom lite soldis är det 21 grader varmt och vindstilla, fuktigheten uppe i nästan 78% så jag ligger på gränsen till huvudvärk. Nackdelen med Propavan är dessa bakfyllesymptom, men man får i alla fall sova ordentligt. Ytterligare en nackdel till är de konstiga drömmar som pågår under natten. Det får du leva med säger doktorn. Nu är alla arbeten på gatan avslutade och asfalten på plats. Kanske dags att torka golven inne? Jag har inte torkat under byggperioden för det skulle varit meningslöst. Giannis är ute och finsopar på gården så vi får verkligen hoppas detta är slutet på en lång period. Jag hoppas det far vidare till Stalos så ni som ska dit får uppleva det jag har gjort. Inte av elakhet utan närmare bestämt för att få se och uppleva något annat än det finputsade som är till för turismen. Att korsa gatan blir även det lättare när det är stora jordhögar överallt. Nu ska jag gå ut i köket och koka mig några ägg till frukost. Jag ska även lyxa till det med lite färkpressad grapejuice även om magen blir störtsur. Fick lov att sockra juicen. Undrar om det var för att jag knyckte de lite längre bort på gatan. Jag har aldrig tagit något där förut, eller så är de inte riktigt mogna. Inga Lill var och hälsade på igår men kunde inte vara kvar så länge beroende på att vi har ett träd med vita blommor som ger ett våldsamt klia i ögonen, även på mig som inte brukar reagera. Tuppen är fortfarande tyst och snäll. Han försöker att gala men det kommer inte någonting. I morgon byter danskarna och en del svenskar så då blir det nytt folk här. Just nu kommer det en hel massa charterplan, men jag vet inte vem det är som byter. Idag måste jag kolla om Takis har tagit hem jordgubbar eller inte. Det skulle vara gott för det var ett tag sedan. Våran motorintresserade ungdom har använt skogen nere vid havet som crossbana under vintern, men det har tystnat nu för tiden. Jag vet inte om de har blivit tillsagda eller om de har hittat något annat och göra. Undrar om Katerina är dålig för jag har inte sett henne på flera dar. Hon har något trassel, men jag har ingen aning om vad det kan vara. Hoppas att det inte händer något för det är hon alldeles för snäll för. Nu har jag varit ute och gått igen och handlat blommor till min stora kruka. Jag har tagit foto på kompositionen innan jag gräver ner den i krukan. Bougainvillan finns också på foto. När det är så lågt kan jag ligga på knä och plantera. Vi får se om jag hinner före Giannis. Katerina var ute en stund och visade sig och som vanligt med sopen i högsta hugg. Om jag har dörren min öppen är hon inne hos mig också och sopar. Idag tror jag att det är den varmaste dagen hittills 24,9 grader i skuggan hos mig. Jag fick inga jordgubbar hos Takis då han slutar med frukt när turisterna kommer. Vet inte varför men ska fråga. I och för sig får man säga till vad man vill ha på vintern och hur mycket. Det kan sedan avhämtas dagen efter. Nu är grävmaskinsterrorn här igen, men de gräver inte i gatan utan på ödetomten utanför. Det verkar som om det är Giannis o Katerina plus sönerna som äger den. Kanske därför som den är obebyggd. De tillhör den gruppen som inte vill ha mera byggnader eller hotell i AA. Man kanske ska gå med i den samlingen? Nu fick jag veta av Christos att det är han som håller på att göra trädgårdsland där. Potatis plus lite andra grönsaker, allt givetvis Eko-odlat. Jag föreslog jordgubbar och då bara skrattade han. Jag tror inte det skulle finnas några att sälja när du bor tvärs över gatan. Det var inget snällt sagt om min hederliga person. Tur att Giannis har presenterat mig för en del grannar så de vet att jag bara tar något till mig själv. Han som har hönorna och tuppen har till och med sagt åt mig att komma och plocka lite för de är bara två i familjen idag men äggen räcker inte till för att säljas. Kanske en fin blomma till frun vore på plats. Det verkade inget roligt att flytta från Nafplio till Trondhiem enligt Admirala. Vilken abstinens hon verkar ha som direkt köper en resa tillbaka till Grekland. Jag håller med Monica P att det verkar skönare att sitta i trädgården och vifta på tårna. Det är precis vad mina diabetesfötter behöver plus lite Aloe Vera. Hemma törs jag gå omkring barfota både ute och inne. Överallt annars är det sandaler på. Jag hade en kompis med samma sjukdom och han gjorde sig illa i foten och ett antal år senare dog han efter vissa av sviterna då hade redan kapat tår och sedermera halva foten. Jag har haft ett litet sår på ovansidan som det har tagit över tre år för att läka. En annan obehaglig nackdel är synen som bara blir sämre och sämre. Ändå har jag superdyra glasögon för att kunna se och skriva. Jag har en 21¨ dataskärm annars ser jag inte texten. Min Tv är också i det större formatet trots att jag bara har drygt 3,5 meter från huvudkudden till Tv´n. Måste ju kunna läsa texten när det nu finns någon. Nu ska jag inte prata något mer om sjukdomar de vet ni att man kan ha i alla fall. Nu tänker jag gå och äta en bit mat. Mycket god mat och jag ick ut i köket och valde min egen bakpotatis av mera normal storlek. Uffe |
|
||||
|
||||
Sv: Torsdag 10/5
Hej
Vad var det jag sa Citat:
Det närmar sig semester och Naxos. Nedräknaren står på 20 dagar http://kalimera.nu/grekland/till/maj/stor/glenn.html och den räknar nedåt. Ha det bra Glenn och Berit |
|
|||
|
|||
Hej!
Vill tacka dej för att du skriver och bilderna är bara så sköna. Kul att få se Katerina med kvasten i högsta hugg. Blev lite orolig i tisdags ,var det väl, men blev desto gladare när rapport kom dagen därpå. Läser dina rapporter varje dag. Hälsningar Scilla |
|
||||
|
||||
Hej Uffe!
Har nu läst din underbara blogg, tänk att du kan överföra lukterna från Grekland, värmen och atmosfären så där genom dina ord! Jag har själv besökt Grekland ganska många gånger, men inte alls på 8år. Nu planerar jag emellertid att ta med min 7 åriga dotter till Grekland nästa år i början på juni. Skulle så fruktansvärt gärna komma redan i år, men att hitta en billig rest resa vecka 32 har visat sig vara klurigt. Ja ja jag får fortsätta drömma och längta till nästa år. Tack för att du förgyller mina dagar med dina beskrivningar om det grekiska livet! Nana |
|
|||
|
|||
hej alltid lika trevlig att läsa vad som händer dig,har du provat still nock el Zolpidem ratiopharm dessa två slipper du så kallat bakfyllesymtom
Senast redigerad av inkfish den 2007-05-14 klockan 23:44. Anledning: långt citat |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|