|
||||
|
||||
Sv: Vilka blir årets Kreta-resor här på Kalimera?
Och jag kunde inte heller hålla mig! 14 april bär det av. Till Chania som vanligt!
Gunilla |
|
||||
|
||||
8. juli reiser vi to uker til Kreta.
Vi bruker Analipsi som basis for utflukter på den nordøstlige delen av Kreta. |
|
||||
|
||||
Det blir en sista-minuten till "Chania någonstans" i slutet av maj/början av juni.
|
|
|||
|
|||
Åker till Kreta den 21 maj o är så lyckligt lottad att jag ska stanna i 6 månader! Får väl se vad som händer efter det...kanske aldrig kommer tillbaka! Har iofs aldrig varit där förut men till stor del tack vare alla underbara rese sidor som finns, tex Kalimera.nu o Backpacking.se, så känns det som jag känner ön redan o längtar ngt otroligt efter att komma ner!
|
|
||||
|
||||
6 månader
Lyckost Men var ska du bo och göra där i ett halvår nu blev jag/alla nyfikna på din 1:a resa till Kreta tror jag |
|
||||
|
||||
Ja, du Arne. Vi flyger hem då med. Kanske samma flight? Vi flyger från Iraklio, men ni kanske flyger från Chania?
Vi kommer att spendera två veckor på Kretas sydkust, för att luffa runt mellan de olika hamnarna. Kanske en avstickare till Gavdos med, men det får vi se. Vi var ju tvungna att ändra resplanerna pga av FlyMe. Resan skulle ha gått till Rhodos med omnejd först, men nu blir det Kreta ånyo en gg. Det blir fjärde besöket för vår dotter på Kreta, men så är hon bara fem år! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
/Lola (30 dgr till Kreta och 98 dgr till Korfu) |
|
|||
|
|||
Har även bokat andra resan till Kreta för året,nu den 24 maj...och 30 aug bär det iväg igen.
|
|
||||
|
||||
Jag siktar in mig på en sista-minuten vecka 29 Håll tummarna!
Stinab |
|
||||
|
||||
Vi åker till Chania den 2/6 och hem från Heraklion den 15/6. Tiden tänkte vi fördela med start i Paleochora 5 dagar och avslut i Matala 3-4 dagar. Tiden emellan får vi se lite vad som faller oss in. Vi åker efter södra kusten och funderar på stopp i Loutro samt Rodakino eller Triopetra...Snart där oj vad vi längtar...För vår dotter blir det 4:e Kretaresan trots sin ringa ålder på 5 år (Platanias, Georgiopolis, Almyrida och nu alltså södra kusten). Hon har även hunnit med Santorini, Naxos, Paros, Antiparos, Aegina och Sifnos. Hon är en riktigt insatt Greklandsfantast!! Vi har luffat alla år utom det första, och det är ett utmärkt sätt att åka med barn. Alltid något nytt på gång...
|
|
||||
|
||||
Jag var ner två veckor under påsken och det bär iväg igen 22:a september men då stannar vi i 4 veckor.... och där imellen längtar man bara.
|
|
|||
|
|||
Vi reiser til Agia Marina 11 august...14 dager.Det skal bli herlig
|
|
|||
|
|||
Jag återvänder till Grekland efter 30 år! Kan inte fatta att det dröjde så länge... Tågluffade med några kompisar sommaren 1977 till Thessaloniki, Athen, ut på Peloponnesos och Patras f v b med färja till Korfu. Jag nästan ryser av välbehag när jag tänker på det. Den 16 juni bär det i alla fall av till Kato Stalos. Jag hoppas på att både känna lite "komma-tillbaka-till-Grekland-känsla" och mycket aha-upplevelser av något nytt och underbart!
Lycklig resa, alla ni andra som också går och längtar där hemma! Lars |
|
||||
|
||||
Trevlig återbekantskap önskar jag dig Lars
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|