|
||||
|
||||
Gerani i början av Juni
Hej alla,
Jag och sambon ska besöka Grekland, Kreta snart. Slumpen, i form av billig resa, gjorde att vi bestämde oss för Gerani. Vilket oxå verkar passa oss bra då det verkar hyfsat lungt. Om jag har förstått saken rätt så ligger Platanias nästan på promenadavsånd? Hur lång tid tar det att ta sig till Chanina? Andra platser som ligger nära som är värda att besöka? Vart ska vi äta och VAD ska vi äta? Vi vill ju inte missa något... Dela med er av era smultonställen i närområdet så lovar jag att återkomma med en reseberättelse. Edit: Är inte rädd för andra turister, men vill inte heller ha det som i Alanya i Turkiet. Edit 2: Vi ska bo lägenhetshotellet Alfa. Nyckelordet var ju "billigt" när vi beställde resan så jag har ju inge större förhoppning av lyxhotell Men om det är någon som vet något om hotellet, var inte blyg. Senast redigerad av Rob Roc den 2007-04-16 klockan 21:00. |
|
||||
|
||||
Sv: Gerani i början av Juni
Tack för alla svar!
Här kommer en fråga som kanske är lite lättare... Vill ju åka båt när jag är på Kreta. Fritidsresor erbjuder 2 olika resor. En genom Soudabukten österut med stopp ute på Akrotirihalvön och passerar ”de vita öarna" på tillbakavägen. Den andra går till Gramvousa. Någon som kanrekommendera? |
|
||||
|
||||
Jag har inte bott i Gerani, brukar hålla till i Kato-Pano Stalos-området. Ett par gånger har vi varit till Gramvoussa och Balos och den turen kan jag rekommendera. Ni har bra bussförbindelser till Chania och dit tycker jag definitivt att ni ska åka!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Ni måste äta grillad fetaost som förrätt när ni är där den är helt suveränt god, prova gärna dolmades också.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Är det gångavstånd till Platanias från Gerani?
|
|
||||
|
||||
Ja då, även om vägen kan vara livligt trafikerad och till stora delar saknar trottoarer och belysning. Massor med folk bor i Gerani och promenerar till/från jobb i Platanias. Har ni något särskilt hotell i åtanke?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ska bo på hotell Alfa. Det ligger tydligen en bit från stranden. |
|
|||
|
|||
Hej,
åk Gramvousa touren, den andra är . I Gerani har ni några trevliga tavernor och mindre liv än i Platanias. Ta taxi eller buss till Platanias om ni också skall vara en av dom som skall räknas till "lost". Åk även till Maleme (kyrkågård från 2:a världskrig). Afrata i bergen väster om Maleme är mysig. /Nico |
|
||||
|
||||
Åker på söndag.... Hur är vädret där nere?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|