|
||||
|
||||
Tung packning, Janne?
Janne, såg ditt bokval för sommarens resa. Intressant urval, men blir inte packningen lite väl tung?
Jag funderar på att lämna mina böcker på de hotell där jag läser ut dem. Kanske något att tipsa läshungriga Kalimerianer om var det finns svenska pockets? En sorts svensk bookcrossing? |
|
||||
|
||||
Sv: Tung packning, Janne?
Citat:
|
|
||||
|
||||
Precis packat färdigt och jag har varit hård. Inget onödigt kommer med och jag är rätt nöjd. Precis lagom packning. Bara timmar kvar!
Lycka till med packningen, Janne, och trevlig resa! /Netwolf |
|
|||
|
|||
Böcker är tung, men trevlig last
Tycker att semestern är ett av de få tillfällen man verkligen får möjlighet att läsa. Skulle tro att det slinker med ett par böcker i packningen när man åker nu på måndag! |
|
||||
|
||||
Brukar använda tricket att någonstans mitt i resan passera Naxos. I hamnen där finns ett utmärkt bokbytarställe.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Den ligger på strandpromenaden in i ett prång (eller vad man nu ska kalla det för). Har för mig att det ligger ett båtbiljettkontor på hörnet också (vilket å andra sidan inte är världens bästa ledtråd för det finns ganska många) och en krimskramsbutik i samma prång med mycket saronger och annat utanför.
Om man kan byta rakt av vet jag inte, men det är ett stort utbud på böcker i alla fall. Vi brukar gå inom och kolla vad som finns, har handlat vid ett par tillfällen. De håller siesta, kommer man sen eftermiddag brukar det inte vara öppet. Celbe |
|
|||
|
|||
I Gallissas på Syros har byns bilythyrar-turistinfo-rumsbokning även bokbyte. Fanns en hel del böcker att byta.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nej, man byter inte rakt av. Man säljer och köper, så lite grand får man betala emellan. Bra utbud av engelska böcker, helt okej utbud även av svenska. |
|
|||
|
|||
Janne, jeg synes det er svært så bra innhold du tar med deg, hvilken glede å kunne lese alle disse bøker. Og det er jo lett å kvitte seg med dem, dump dem på hotellet eller bytt. Så får andre gleden. - Uansett hvor man er finnes en mulighet. Men det vet du vel. Du er jo ingen nybegynner.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|