Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-15, 12:41
josefin josefin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard greklandsnovis

Hej! Styr kosan mot grekland för första gången i början på juli. valet föll på parga och jag skulle nu gärna vilja veta lite om vad vi inte bör missa. något smultronställe? Dessutom undrar jag lite om hotellet som heter "villa adonis", det var ungerfär det som fanns kvar då vi bokade... Det står att hotellet ligger 250m från stranden, och då undrar jag från vilken strand? har jag förstått det rätt att Valtos beach ligger en bit från staden? Samtidigt så står det att hotellet har 0 m till centrum. Tacksam för alla tips och svar...
/josefin
Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 12:04
MarieS MarieS är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: greklandsnovis

Hej Josefin!

Det var ett bra val av resemål. Parga är ett mysigt ställe. Vi skall själva åka dit 25 juni för fjärde gången.
Villa Adonis ligger centralt med närhet till både restauranger och supermarkets. Stranden som det sägs vara 250 meter till är bystranden Krioneri beach. Till Valtos är det lite längre men fortfarande gångavstånd, man kan även välja att ta taxibåt till Valtos. Taxibåtar finns även till ett antal andra stränder i närheten ex. Sarakiniko och Lichnos.

Om ni åker med Apollo så kan jag rekommendera utflykten Hemliga Epirus som ger en liten dos av blandad historia och mytologi. Meteora skall visst också vara en fantastisk utflykt, den har vi dock inte varit på ännu.

Om ni vill äta frukost ute någon gång så rekommenderas Green Bakery å det allra varmaste, nybakat bröd och mycket annat gott. Det ligger inte så långt ifrån Villa Adonis, ni ser det på vänster sida när ni går ner till stan längs vägen.

MVH Marie
Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 16:31
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av MarieS Visa inlägg
Meteora skall visst också vara en fantastisk utflykt, den har vi dock inte varit på ännu.

MVH Marie

Hasse (med ungefär dubbelt så många dagar kvar som ni)
Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 11:28
MarieS MarieS är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Vi får väl se i år......

Marie
Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 12:30
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej,

Åker ni till Parga bör ni inte missa Meteora. Det är en 2 dagars tur och bör åkas med guide,naturligtvis kan man ta sig dit sjäv, men man missar mycket.
Vi åkte en guidad tur (2 dagar) efter en rekomendation av Kalimera Janne, och hade också guiden Christina som var fantastisk.
Hon beskrev all historia på ett lättsamt sätt, en mycket bra berättare.
Vill också rekomedera en tur till floden "Styx" som ligger några mil från Parga.

På lördag bär det av till Athen och båtluff i Kykladerna, med första planerat stopp på Amorgos.

MVH
Tobbe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:20.