![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan detta va nåt för hustrun Arne?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De värsta inkastare mötte jag i Piraeus... de gav aldrig upp. Trots att vi i hela sällskapet var greker och de brukar ju vara lite lugnare då....Men annars har de allra flesta varit trevliga.
Men visst är det jobbigt ibland... då brukar jag säga "vi har ätit"....vad ska de då säga? -Ät igen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det har vi också sagt och då har de svarat att vi kan ju titta på menyn ändå och komma tillbaka i morgon.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här var alltså ett svar till Muffins men det hamnade under Gilas inlägg (tryckte på Muffins svaraknapp!?).
|
|
||||
|
||||
![]()
Inläggen hamnar i kronologisk ordning - olyckligtvis. Det bästa sättet är alltså att börja svaret med "muffins:" eller citera en KORT bit av det inlägg du svarar på - då syns det vem du svarar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jo, jag vet. Men jag kan bli irriterad på påflugenhet. Jag värnar starkt om min personliga sfär. Men som väl är så är det rätt sällan man råkar ut för alltför påstridiga inastare numera.
![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2007-07-11 klockan 19:19. Anledning: Rättning |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och en annan äldre dam jag vet blev också överraskad och glad över det otroligt familjära bemötandet. Hon heter Ella ![]() ![]() Men även bortsett från dessa enstaka exempel: jag är övertygad om att det funkar. Man ser det ju på större turistorter: en inkastare vevar in en familj i början av vistelsen, de blir smickrade över att bli igenkända nästa gång och sen vevar han in dem resten av semestern också. Klart de ger pengar i kassan. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Exakt. "Men hur kan de veta vad jag heter" var reaktionen. Jätterart.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske han sa, tur att hon inte förstod
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA tänk! Första gången i Grekland så tog det en hel dag på stranden innan jag förstod att Ella måste betyda något annat än namnet på de flickor alla tycktes ropa på!
![]() Lissi - nu lite mer bevandrad i språket... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så tänker jag ofta om Michalis, fast jag har inte kommit på vad det betyder än
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalimera, Malaka, jeg vil gjerne bestille fasttelefon, sa en gresk venninnes engelske engelsklærer på OTE (statlige telefonseskapet) i Nafplio. Han hadde lært gresk på en konservativ skole i hjemlandet, men fanget snart opp at folk i Hellas hele tiden tiltalte hverandre med malaka.
Han trodde det betydde kompis... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|