![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Självklart önskar man att all annonsering var tydligt avgränsad och opåverkad av faktorer som definitivt kan jämställas med mutor, men i dagsläget är det inte så.
..vilket jag kände mig manad att utveckla med hänvisning till det du skrev angående mitt tidigare inlägg om annonsering. ![]() Kan även tillägga att jag på intet sätt uppmuntrar, stöder eller ser något positivt i att det är så, men att jag är fullkomligt övertygad om att det förekommer i allt från produktplacering i storfilmer ner till t ex vilka restauranger resebolagen rekommenderar till sina resenärer. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Att det finns ett ekonomiskt samarbete mellan charterarrangörerna och vissa restauranger är nog självklart.
Titta bara på välkomstmötena, det är ju kanon för en restaurang att få ett sånt varje vecka hela säsongen för ovana resenärer tenderar att komma tillbaka. "Där hölls välkomstmötet, då är det nog ett bra ställe." Så käkar de souvlaki och moussaka i en vecka, blir bjudna på ouzo till notan och är glada och nöjda. Och inget fel i det. Men den som letar efter vällagad traditionell grekisk mat ska nog fråga nån annan än reseledaren. För ärligt talat verkar h*n oftast veta obetydligt mer om Grekland än det som skrivs i den egna resekatalogen. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Inkfish, tack för din kommentar, detta är vad jag har försökt säga.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|