|
|||
|
|||
Sv: Trilskna bankomater
Även om det blir något fel på automaten när man tar ut pengar så är dom dragna på ens konto o sen håller den banken pengarna i sju dagar innan dom betalas åter på ditt konto. Om du handlar här hemma i en butik o det är blir fel så är det butiken du handlar i som bestämmer hur länge dom skall hålla dina pengar innan dom betalar tillbaka dom.
Coop håller ens pengar i sju dagar fast det är deras system det är fel på o då får dom ränta på dina pengar o man själv är förloraren. Min dotter råkade ut för det på Mallorca o som tur var hade vi kvittot ifrån banken o sen ringde vi hem o pratade med vår bankman dagen efter det hade hänt så han hade koll på hennes konto eftersom vi hade en vecka kvar på Mallis o pengarna kom. |
|
||||
|
||||
Inte Handelsbanken jag fick igen mina samma dygn.
Eva |
|
||||
|
||||
Inte Ica-banken heller. Även om det tar ett tag innan pengarna kommer så bokförs de tillbaka samma dag som de spökförsvann, så ingen annan får ränta på pengarna och man förlorar ingenting själv.
|
|
||||
|
||||
Camilla har ICA-banken. Hoppas det löser sig, det är mycket pengar.
|
|
||||
|
||||
Det hoppas verkligen jag med, för eran skull och andra som drabbats av detta. Jag har bara goda erfarenheter av banken. Däremot har jag inte råkat ut för detta utomlands, utan bara i Sverige. Det jag skrev var ett svar angående Coop och andra svenska butiker som det skrivs om i ett tidigare inlägg.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Nu har jag fått mina pengar återinsatta på kontot (Nordea), hyggligt snabbt jobbat tycker jag.
bosse |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
[quote=Kalimera;138088]
Fast vi inte fick några pengar. Är det någon som varit med samma sak? I så fall: hur slutade det? /quote] I en norsk avis - Dagbladet - ble det referert en lignende historie for noen dager siden, det gjaldt en familie på ferie på Kreta. Uttak i bankomat (Pireus bank såvidt jeg minnes) ga verken penger eller kvittering. Beløpet var trukket fra kontoen. Og hele 15 000 NOK tatt ut i ettertid. Hvordan dette endte - eller ender- vites ikke. Håper historien din er annerledes. At det er en feil noe sted. Kanskje det beste er å ta ut cash med kredittkort? I hvert fall noe å tenke på. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Grattis Bosse!
|
|
||||
|
||||
Nu har även vi fått tillbaka pengarna. Tack ICA-banken!
En sak har vi lärt oss: att inte ta ut pengar från en bankomat som ägs av Pireus bank. |
|
||||
|
||||
Citat:
Pireus bank kommer jag undvika i fortsättningen bosse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|