|
||||
|
||||
Sv: Har du bokat med SAS?
Har bokat med SAS för Eurobonuspoäg direkt till Aten 28/6 (söndag) och hem igen fredag 17/7 via Kph. Har inte hört något om något inställt eller ändrat flyg, hoppas allt går vägen
Lotta |
|
||||
|
||||
Har bokat en vecka till Santorini 23maj med Apollo som den flygningen använder sej av SAS. Har inte hört ngt om nån ändring. Kan det vara så att Apollo kan ändra datumet eller måste dom sätta in ett annat flyg då?? Ngn som vet??
Mvh Rhodos-96 Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Idag fick vi ett mail från Travelstart som fått besked att vi ska åka från Aten 14,00 (som vi bokat) och sedan vänta i Frankfurt till 22,10 och ankomst till Göteborg 23,45. Total restid cirka 11 timmar Orginal bokningen var 14,00 via Frankfurt med ankomst till Göteborg 18,20 cirka 5 timmars restid. Ett av de viktigaste kriterierna när vi valde mellan de olika alternativen, i september 2008 då biljetten bokades,var tiderna. De är ju inget vidare alternativ att avsluta sin semester med 6 timmar på en flygplats i väntan på att komma hem. Jag har efter samtal med Travelstart fått till att vi flyger från Aten kl 18,30 istället vilket innebär kortar väntan. Lufthansa som utfärdar biljetten har ett flyg via Munchen som skulle innebära ungefär samma avgång och ankomsttider, men där är vår "flygklass fullbokad". Att boka biljett så tidigt som vi gjort (sept 2008) har enbart varit negativ för oss, och att vänta med att boka 4-5 månader skulle inte påverka priset nämnvärt, istället har flygbolagen fastställt tidtabellerna för vår/sommar säsongen. Alternativet att boka av biljetten i detta läge skulle innebär en extra kostnad på cirka 1000:-/person. Och att få tillbaka pengarna vi betalt skulle enligt Travelstart ta cirka 6 veckor. Man känner sig totalt bakbunden och lite blåst. Tobbe |
|
||||
|
||||
Förstår det. Speciellt med tanke på att ni planerat och har varit ute i så god tid. Och kanske är det som är felet, det är kanske bättre att boka sent, men å andra sidan vet man inte om det finns biljetter alls det datum man vill åka, om man väntar.
|
|
||||
|
||||
Originalbokning: 15/6 Arlanda-Frankfurt (SAS) Frankfurt-Aten (Lufthansa), 1/7 Aten-Arlanda (SAS)
En ändring har gått ut; Lufthansaavgången fr Frankfurt kl 18.25 är indragen, istället får jag vänta till 21.25. Ankomst Aten kl 01.10 istället för 22.15 alltså. Gör ju inte så mycket för min del, hade ändå tänkt rulla ut liggunderlaget på Atens flygplats (uppe vid flygplatskapellet är kanon!) och ta X96:an vid 5-snåret... Det verkar här i tråden som att det är Lufthansa som står för indragningarna. |
|
|||
|
|||
Stämmer ang. Lufthansa som para poli skriver
Hade ursprungligen bokat Lufthansas flight den 14/6 kl.19 från Kastrup till Frankfurt. Hade där behövt vänta endast en timme innan vi skulle vidare till Aten. Fick ett mail den 22/2 från Travelstore där 19-avgången hade utgått. Det blir att åka kl.16.55 från Kastrup istället och vänta tre timmar i Frankfurt. Tack för den! Än så länge är hemresan med SAS den 30/6 orörd. Tomas |
|
|||
|
|||
Det kommer att bli mycket sant framover!
Lissi matt och belaten pa Cypern |
|
|||
|
|||
Jaha, då var jag också drabbad då. Skyways har ställt in flygen mellan Karlstad och Köpenhamn (vet inte om det gäller samtliga turer dock) så i morse stod jag där med en biljett fr Cph-Aten till ingen nytta. Ringde SAS och fick ombokat via Arlanda men nu måste jag ta mig för egen maskin dit. På hemvägen lyckades vi finna ett flyg Arlanda - Karlstad så jag åtminstone slipper sitt ai buss då när man är som mest seg.
Enda fördelen är att jag landar tidigare i Aten. Undrar om man skulle försöka få ersättning för bussbiljetten av Skyways... /Roger |
|
||||
|
||||
Citat:
Tobbe |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|