Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-04, 17:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vätskeregeln - kaviar & smältost?

Säkerhetsreglerna finns ju där av en anledning. På gott och på ont. Sedan kan man konstatera att hur de följs är någon form av dagsnotering...! Och väldigt beroende på vilken flygplats man flyger ifrån.

Jag tror det var 2006 jag hade fått totalt hjänssläpp och hade 1,5 Liter hemkörd Tsigoudia i handbagaget, en enlitesburk med kapris i vätska, PLUS en 5 Liters Bag-in-box (!) med mitt favve vita vin som Stelios slängde på mig precis när jag skulle åka...

Jag blev naturligvis stoppad i säkerhetskontrollen. Men killen luktade i vattenflaskan med Tsigoudia tittade på vinet och kaprisen och frågade: You like Greece...? OCH SLÄPPTE IGENOM MIG!!! MED GREJENA KVAR!!! Det hade ju rent principiellt kunnat vara 5 Liter nitrogrycerin i vinboxen... Och jag flög reguljärflyg! Inte charter...

Så de här kontrollerna fungerar ju väldigt bra... Det var faktiskt först när jag kom hem som jag själv reagerade...

Året efter tog de 2 tändare ur handbagaget på Kastrup när jag skulle flyga ner... Jag hade 4 tändare med men fick bara behålla två... Det är tydligen farligt att en person har fyra tändare när alla passagerare kan ha med två per person....

Så de här reglerna fungerar väl.... Så där....
Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 17:18
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
OBS! Det finns inga behållare som rymmer mer än 100ml i min packning, på den biten håller de stenhårt.
Det jag struntar i är att packa i det i plastpåsarna, det är ju inte underligt att det är köer till säkerhetsskontrollen,
Jag gör precis som du Hellen, fungerar utmärkt.
Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 17:19
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag blev naturligvis stoppad i säkerhetskontrollen. Men killen luktade i vattenflaskan med Tsigoudia tittade på vinet och kaprisen och frågade: You like Greece...?
Svara med citat
Gammal 2009-07-07, 09:26
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Peter skrev:"Jag tror det var 2006 jag hade fått totalt hjänssläpp och hade 1,5 Liter hemkörd Tsigoudia i handbagaget, en enlitesburk med kapris i vätska, PLUS en 5 Liters Bag-in-box (!) med mitt favve vita vin som Stelios slängde på mig precis när jag skulle åka... "
(Hur citerar man någon?)

Dessa regler med vätskor tror jag infördes i slutet av 2006.
Vi fick vin från Naxos (Pension Sofi) i 2 st 1 1/2 liters flaskor som vi hade i handbagaget, detta var 2003. På flygplatsen öppnade de den ena flaskan, luktade och bara skakade på huvudet...

//Outi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.