|
||||
|
||||
Sv: Den aller beste drinken
Da vil jeg henge med, men dette er ikke en drink, men noe vi kaller "snop". Smakte det på Ios og ble litt vill og gal av det!! Noen som har smakt det - Ramakalou!? Det er 75% raki og 25% honning, det skal varmes opp, er supergodt, men farlig!!
|
|
|||
|
|||
Oj, där ser man! Måste ha missat det men får ursäkta med att jag inte ens var född då
|
|
|||
|
|||
Ikke jeg heller
|
|
|||
|
|||
Till Admirala.
Nåväl skakad eller rörd kan kvitta. Btw, Grattis på födelsedagen. Jag lovar att bjuda på valfri drink om våra vägar någon gång skulle korsas i Hellas! |
|
|||
|
|||
Tusen takk! Den skal feires med champagne.
Da tar jeg en stirred, not shaken, takk! |
|
||||
|
||||
Min favorit är Gin & Tonic, den är nog som allra godast på hotellets balkong efter en lång, varm dag på ngn Grekisk ö. Den 20/8 bär det av till Agia Marina och då kommer en flarra gin och ett antal tonicburkar/flaskor införskaffas...
Annars så är en rumstempererad, väldigt rökig single malt med ett par droppar vatten i också en favorit. Kan även njuta av en Metaxa med is emellanåt. |
|
||||
|
||||
Citat:
11 inlägg sedan 2005 eller längre. Men när det talas om goda drinkar..... |
|
||||
|
||||
Citat:
Nä, jag kanske inte skriver så ofta...förlåt. |
|
|||
|
|||
Låter döäckligt, ursäkta jag säger det men aldrig att jag skulle prova det...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Första gången jag drack den var på Folegandros. Testa den Klick, du missar något! I värsta fall kan du spotta ut det. Yanna - som testar allt innan hon säger nej! |
|
||||
|
||||
Ramakalou er ikke en drink -heller en liten dessert etter desserten! Jeg luktet på den og tenkte: Dette kan ikke være noe: Men det smakte veldig godt. Prøv bare!!
|
|
||||
|
||||
Åter till melonen har idag provat honungsmelon fylld med aprikos snaps...oj oj vad gott!
Camilla som hellre äter än dricker.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Varianten med rom har jag provat, den är helt ok den också! |
|
||||
|
||||
Citat:
Det där låter så gott! Men hur stort gör du det där hålet? Jag tänker på kärnorna, tar du bort dem eller ligger de och badar i snaps? Vilma |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|