|
|||
|
|||
Sv: Dag 45. Santorini. Makronissi.
Ha ha! Ni gjorde det igen!!!
Snopet, men kul! Välkomna hem, inte så värst mycket svalare kanske? // Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
Helt rätt! Andros är nog den största överraskningen vi upplevt i Grekland. Vi ska dit i april igen, om inget oförutsett händer. Citat:
Visst är det Långö, och det är fortfarande ett paradis. Citat:
Citat:
Lite svalare är det allt, och det tackar vi för. |
|
|||
|
|||
Har legat lite efter i läsningen men har nu läst allt. Tack för resan!
Och jag säger som alla andra, vilka bilder! Vi har gjort många Greklandsresor men har nu "fastnat" på Skopelos, vi har t.o.m. köpt ett litet hus där. Men efter ha läst om eran resa inser vi att vi kanske måste ge oss ut igen. Andros och Ios sticker ut, Ios har vi aldrig funderat på tidigare med tanke på ryktet men det ser verkligen fint ut. En fråga, vad hände med eran bok ni skulle göra för några år sedan? "198 greksallader" eller liknande. |
|
||||
|
||||
Tack!
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tack för underbar läsning! Det är ju ett antal dagar sen ni kom hem nu och ni har hunnit njuta högsommarväder i er nya hemstad Karlskrona, som ju är en helt fantastisk stad....(dock ganska död på sommarkvällarna jämfört med Kalmar
Även om Södermalm är en fantastisk "stad i staden" i Stockholm så är ju K-krona mer greppbar och nästan som i skärgården. Jag har ju alltid bott vid vatten innan jag flyttade till Lund,(Stockholm, Helsingborg, Kalmar,Karlskrona och Kalmar igen) så i det avseendet var Lund ingen höjdare och det som gjorde att "hemlängtan" blev svår. Nu njuter vi sol och bad varje dag 5 min hemifrån! Verkligen lyx. Nu ser vi fram emot höstens rapporter Lissi |
|
||||
|
||||
Jag vill också tacka för underhållande resebrev och härliga bilder som gjorde att man med spänning såg fram emot att komma hem varje dag och logga in på Kalimera. Man blir utmattad av att vara på resa så länge, vi brukar ju köra bil ner till Grekland och hit och dit under den 5 veckor långa semestern. Det är sedan skönt att komma hem och sortera alla intryck och dem lever man sedan länge på. I år blir det ingen bilsemester, vi åker istället till Karpathos för att fira min mors födelsedag i slutet av augusti.
Jag tackar också för de arkeologiska tipsen på platser att besöka i den grekiska övärlden. Nu skall jag gräva lite i Sverige innan jag reser till Karpathos, på den folkvandringsida offerplatsen Finnestorp i Västergötland. Läste förrästen om de arkeologiska fynden du skrev om at de gjort i Pigadia, men det var väl ett par år sedan nu? |
|
|||
|
|||
Då siktar vi in oss på Andros i första hand. Tyvärr först nästa år eftersom det blir Skopelos igen till hösten. Men då finns det förhoppningsvis en färdig E-guide.
Det skulle verkligen vara kul om "191 grekiska sallader" blir av nu när ni får mer tid efter flytten. Är själv inbiten söderbo och kanske skulle ha svårt att flytta men jag förstår er, det är ett annat tempo och lugn utanför staden. Men på Södermalm är det i varje fall lite mer avslappnad stil än i övriga Stockholm. Det är ingen tillfällighet att nästan alla Sthlms grekiska restauranter ligger på Södermalm! |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||