Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-01-30, 10:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Vinterläsning

För att inte kapa Yannas tråd om januari i Rethymno med mer allmänt bokprat så startar jag en ny "boksnackstråd" här....
Är det skillnad på vilka typer av böcker man läser på vintern och på sommaren?

Själv har jag svårt med långa böcker på vintern,och harvar nu med Boktjuven som är alldeles för lång just nu.... men jag läser GÄRNA hur långa böcker som helst på semestern...

Så nu har jag beställt de 2 böcker Yanna rekommenderade att ta med på påskresa, alltså Spiran och svärdet , samt Katedralen vid havet.

Så har jag också beställt Tre apor av Stephan Mendel-Enk. En bok som skildrar tre generationer judar i Göteborg under 1900-talet.

Även en, som jag misstänker riktigt "dålig" bok, slank med bara för den handlade om Grekland. Maeve Binchy "Stjärnklara nätter" Att den kom med beror endast på att jag sökte på "Stjärnlösa nätter" av Arkan Asaad, men den var tillfälligt slut...och så fanns den av Binchy därunder istället. (Jag har en svag aning om att jag lånat den en gång men minns inget alls av den så den satte i så fall inga som helst spår.... )
Jag föll bara för den var billig och utspelas på en grekisk ö Vad gör man inte när greklängtan slår till!

Vad läser ni just nu??

Lissi
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.