|
|||
|
|||
Sv: Att bli med hund
Så roligt för er! Underbart fin liten hund!
Vi tog ju hem en kattunge från Amorgos i september.Hon heter Lemonaki och är nu sex månader och alldeles underbar och rolig.Finns att läsa om i tråden "kattunge från Amorgos". Så,då har vi varsin citron och ett litet äpple... |
|
||||
|
||||
Milo har nu varit en del i vår familj i en månad.
Han har utvecklads så fint men det säger väl alla med småbarn o valpar. I dag på snögubbens dag åkte vi till Amaridalen för att se blommor samt det stora:: Milo:s första snökontakt Blommor fanns det massor Anemoner i fält men det stora var Milos möte med snö på Kreta. Han tyckte först det var kallt om tassarna men sen.. Hoppade skuttade krafsade.. Smakade Se att bakbenen är framför nosen, han såg åt som en "gem" bara upptäckte det nya. Vi tar en biltur nästan varie dag sakta och fint för han blir bilsjuk spyr från alla håll efter en stund men i dag var det bättre vi stannar och raster ofta och i dag överträffade han sig själv. På hemvägen sov han lugnt vid Annas fötter. Att bli med hund har blivigt något stort för mig. Olle |
|
|||
|
|||
Olle,
härligt att läsa. Att bli med hund är så mycket!! Det finns bara en gnagande känsla när vi lämnar Sverige för Kreta, det är hur kommer Thelma och Messi ha det (våra två Rhodesian Ridgebacks). Allt, precis allt görs för hundarna. Att älska sina hundar är ett privilegium, som man ibland tror att det bara är hundägarna som förstår. Hoppas innerligt att få möta dig och Anna med er hund i april! Paul |
|
|||
|
|||
Ohh så söt hund, viken underbar historia
|
|
|||
|
|||
Jeg er hundeeier så jeg forstår!
|
|
|||
|
|||
Hej på er hundägare
Vilken trevlig historia!!! Hur mår er "fyrbening" och ni tillsammans nu? Möten är spännande och i bland blixtrar det till lite extra //Faestis |
|
||||
|
||||
HELT UNDERBART.
Jag var ju tidigare ej direkt "hundmänniska" utan mera kattgubbe.. Har aldrig trots 3 hundar tidigare i livet, låtigt en hund slicka mig i ansiktet. Men nu beter jag mig som en.... Vi har satsat allt på att få honom lugn och harmonisk och det ser ut att ha lyckats. Han vill leka och gärna träna lite, Kommer oftast när man roppar sitter och ligger samt går i koppel utan att dra omkull oss, men givetvis ej alltid. Leker och hela vår lilla familj mår bra. Han har fått all vacination samt chippning. Tror att det är en blandning av Creten hound med en del Jack Russel samt troligen lite mer. Men det får vara vilken blandning det är han är en familjemedläm som nu troligen är 3 månader lite drygt. Han gillar att ligga i solen eller som nu i dag när det regnar bredvid Zomban (kaminen) söker sig till varma platser. Se så bedjande ögon han har men han har hittils aldrig fått någon mat på annat ställe än matskålen, givetvis förutom allt belönings godis. Jag kan skriva massor om Milo men ni skulle kanske bara tycka jaja sådana är småbarnsföräldrar och hundägare.. /Olle |
|
|||
|
|||
Åh så fin han är och vilken tur att ni trivs så bra tillsammans! Vilket öde den hunden kunde ha gått till mötes om ni inte tagit hand om honom vill man inte tänka på.
Lissi |
|
|||
|
|||
En sån sötnos... Tack för trevlig läsning, nästan inte ett öga torrt för det är en vacker berättelse
|
|
|||
|
|||
Milo verkar vara en underbart vacker hund och att han får utvecklas i lugn och ro är härligt.
Tycker absolut att du kan låta oss få mer bilder på Milo och få följa hans fortsatta bravader på det härliga Kreta. Paul |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|