|
||||
|
||||
Sv: Sista minuten Karpathos
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Det går väl bra så länge det går bra .
Första dagen nästan nere vid Ahata tvärdog elän... motorn. Jag stod också i telefonskugga så uthyraren gick inte att nå. Nu gick det att få hjälp av tavernaägaren på Ahata som tidigare mekat med skotrar som yrke. Tändstiftet gav inga gnistor (vilket jag misstänkt). Efter lite mixtrande startade skotern ok iaf och jag tog mig hem på em. Som sagt så länge det går bra och bromsvajrarna håller så... /pawik |
|
||||
|
||||
Citat:
Lotta |
|
||||
|
||||
Vägen till Apela är mycket kortare, men också smalare om jag inte minns fel. Vägen ner till Kyra Panagia tycker inte jag är speciellt läskig, ändå är jag höjdrädd. Men jag har endast kört moped ner, jag kanske skulle ogilla färden om jag åkte bil.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Förra gången vi var på K var min fru med. Då ville vi inte åka ned till Kyra P. I år är jag ensam. Då är det ju lättare. Nerfarterna till Ahata, Kyra Panigia och Apella är alla asfalterade hela vägen ned. Nerfarten till K P tar ca 10 minuter för mig (försiktig pensionär). Vägen är för det mesta bred. På en del ställen lite smalare. En försiktig förare med sunt förnuft klarar det lätt. Nere vid stranden finns flera tavernor. För tre dagar sean valde jag No. 1 som ligger till höger när man står med ryggen mot havet. Idag valde jag Olympus Garden som ligger uppe till vänster med ryggen mot havet. Den var bättre och lite billigare. Problemet idag var inte nedfarten det var värmen. Här är dryga 35 och har så varit sedan i torsdags. Anledningen till att jag inte åkte till Apella idag är att det är lite längre. Lyckat till. /pawik |
|
||||
|
||||
Tack för svar och information! Låter som vi nog vågar oss på att åka ner till Kyra Panagia trots allt. Vi räknar dagarna till avfärd, åker nästa torsdag och vi längtar!
Lotta |
|
|||
|
|||
Det är en vacker upplevelse att åka ner till Kyra. Har åkt ner många gånger med scooter och det är inga problem. Kör i er egen takt och stanna ibland och njut av utsikten och naturen.
Vill man åka smala och kringelkrokar väg så är det upp på bergen det gäller. Det går också bra om man tar det lugnt. Trafiken på Karpathos är mycket lugn och vägarna är bra. Men finns bara två mackar så planera tankningen. 30 augusti bär det iväg. Seaside |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|