![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Sunny12
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Från vilken hållplats i Grisslehamn avgår flygbuss till Arlanda eller Skavsta? Färjan anländer kl. 9.15, 14.30 och 19.30. Och avgår kl. 10.00, 15.00 och 20.00, 14. juni till 18. augusti. Övriga tider är morgonfärjan borta på tisdag, onsdag och torsdag likaså kvällsfärjan på måndag, tisdag och onsdag. Det tar 1.15 att köra till Arlanda så om färjan anländer kl. 9.15 kan man flyga iväg tidigast ca. 13 tiden. Annars måste man övernatta i Arlanda. Tyvär måste man göra de när SAS flyg avgår kl. 5.45, men då är man i Athen på förmiddag och hinner bra till flyg till Samos som avgår kl. 15. Det är inte så lätt att bo på en ö. Finns det flyg till Athen från Skavsta på lördagar så att den är framme före kl. 12? Det där med bagagevikt, vi är 3 veckor på resa, jag har tex. med 3 olika par löparskor (för olika underlag), vätskaryggsäck, spikmatta, t-skjortor för 3 veckor (1 per dag), hopfälbara gångstavar, löparkläder, vandringskor etc...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, kanske inte hör hit MEN, det kan ju inte vara helt irrelevant att i detta läge jämföra med antal passagerare och flygtimmar sedan starten. Och att i det väga in att säkerheten förbättras avsevärt för varje årtioende. SAS senaste olycka med dödlig utgång (tar det bara ur huvudet) är väl Linate. Där var det väl en privatCessna och flygtrafikledningen som fuckade upp?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ryanair startade 1984 och SAS 1946 och nu så flyger Ryanair 3 ggr så många passagerare per år. SAS har dock fler anmälnngar till ARN ![]() SAS har en del incidenter som inte alltid skrivs om i media. Likaså klagomål hos ARN o.dyl. Även andra bolag har hög representation, men det media skriver mest om är - Ryanair! Jag håller med om att SAS "hade otur" med statistiken (men på det personliga planet en katastrof.....för de drabbade) när det gäller Linate. Själv har jag dålig erfarenhet av SAS. Gamla plan, (MD 80) och oengagerad personal. MEN nu gäller inte mitt inlägg det (för i det finns en valfrihet), utan SAS oetiska inställning till transporter av primater och deras omoderna inställning i frågan. Varför inte dela övriga moderna flygbolags policy att ta avstånd ifrån detta. Som t.ex. Air Canada Air China Aer Lingus Air Hong Kong Air Malawi Air Malta Air New Zealand Air Seychelles Alitalia American Airlines Ameriflight Amerijet Austrian Airlines Azerbaijan Airlines Baltic Air British Airways British Midland Brussels Airlines Cargolux Caribbean Airlines Cathay Pacific China Airlines Choice Airways Cyprus Turkish Airlines Czech Airlines Delta Airlines DHL Aviation DragonAir Easyjet Egyptair El Al Israel Airlines Emirates Eva Air Etihad Airways Finnair Flybe Gulf Air Hainan Airlines Hong Kong Dragon Airlines IBC Airways Iberia Jet2 JetBlue Airways Kenya Airways Korean Air Laparkan Airways Loganair LOT Polish Airlines Lufthansa Malaysian Airlines Martinair Middle East Airlines Monarch Air Northwest Airlines Olympic Air Pakistan International Airlines Qantas Airways Qatar Airways Royal Jordanian Ryanair Singapore Airlines South African Airways Southwest Airlines Swiss International Airlines TAM Linhas Aéreas TAP Portugal Thai Airways International Thomson Airways United Airlines US Airways Virgin Atlantic Ska vi inte skämmas som svenskar ![]() Om någon tycker som jag, så maila gärna SAS, skriv på deras FB och om ni bojkottar dom och så berätta varför! Deia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag stiger upp före 6 på morgon, far ut på en löprunda (skyrunning eller carrera de montaña som det heter på spanska) med gångstavar med. Efter de går jag tillsammans med hustru till bageriet som är 2,5 km borta. Äter frukost på balkongen och ligger efter de en halvtumme på spikmattan. Sedan resten av dagen i solbedden på stranden. Så där 17 tiden kan jag ta en kort löprunda till (6-8 km) eller en stavgångträning tillsammans med hustru. Sedan kan man gå till Vathi cenrum och äta någonstans, ofta sallad och gyrospita (1-2 st) och en kall öl. Sedan är det dags att kanske sitta en stund på balkongen före man lägger sig så där 23 tiden senast att man orkar upp på morgonen. Dagsprogrammet skulle vara samma var vi än är. Vi är inte intresserade av "stenhögar" och liknande, på Samos har vi redan sett allt som vi vill. Så det blir "stugliv" för oss. Viktigaste orsak till att vi reser till Samos på sommarn är solen. På vintern söker vi sol på Gran Canaria, brukar vara 4-5 veckor där på vintern. Denna vintern bara 2½ veckor, pga. vi va i Australien över 3 veckor över jul och ny år. Det där med tvättmedel, jag börjar inte tvätta t-skjortor för hand och till "vår" lägenhet ingår inte tvättmaskin. Och efter semester brukar jag lämna de sämsta och äldsta t-skjortorna i ngn. sopis där. Släpar inte hem dem.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
undrar lite var diskussionen om bagageavgift hos charterbolagen tog vägen , kanske dags för nya trådar om flygolyckor , packning och transporter av försöksdjur...?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Därmed alltså inte sagt att SAS är världens bästa bolag heller. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast lite har det ju att göra med hur flygbolag sätter sina priser ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.dagensjuridik.se/2012/08/...talld-flygresa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men nu undrar jag vilken temperatur det brukar vara när du går upp före sex samt vad 1-2 gyros kostar ![]() Sen förstår jag att du behöver flyga just med Sas utan bagageavgift eftersom det är 2,5 km till bageriet... ![]() ![]() ![]() Ha det så bra på Samos i sommar och trevlig flygtur! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hihi fast det är rätt underhållande
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har det väl varit lite väl "dött" här den här våren...det brukar vara betydligt mer drag i lådan i någon tråd
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv sitter jag och räknar på hur många gyros jag kan köpa om jag slipper betala för bagaget och hur mänga kg övervikt jag måste pröjsa efter jag ätit dessa ...
![]() Sorry ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gyros eller kilo - du får välja själv. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nää... nu tycker jag det fullständigt spårat ur... jag drar mig ur diskussionen... eller
![]() ![]() Simetra ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|