|
|||
|
|||
Re: Sv: LIPSI
Balkongen och utsikten ser riktigt härlig ut! Nu blev längtan till sommaren och Lipsi plötsligt ännu starkare.
|
|
||||
|
||||
Sv: LIPSI
Näru, det är ju Boden...
|
|
|||
|
|||
Näru Netwolf där har du fel.I BODEN SKINER SOLEN!!!Det där är bara gammalt elakt förtal
Och lika fel har du Arne.Solen har lyst på oss alla gånger vi varit på kära goa Lipsi. Monica som bor i Boden |
|
||||
|
||||
Citat:
Skämt åsido. Strofen är så välkänd att det är konstigt att inte Bodens kommun slagit mynt av det. Herregud, rena straffsparken! /Netwolf |
|
|||
|
|||
Har nu bott på Poseidon snart en vecka och kan bara säga att jag är mycket nöjd med mitt val. Kan absolut tänka mig att bo här igen. Fina studios med bra wi-fi och fantastisk utsikt över hamnen mm och dessutom trevliga ägare. Studion som tidigare hade sidobalkong har nu fått en tillbygd balkong mot framsidan så nu har alla balkong mot framsidan och vattnet!:-)
|
|
||||
|
||||
Det mesta är sig likt på Lipsi antar jag.
|
|
||||
|
||||
Jag är första gången på Lipsi och jag stortrivs.
Det är lugnt och skönt och ett riktigt bra boende en stor studio med en rejäl balkong med utsikt mot hamnen. Vi har gjort promenader i det vackra lanskapet och ätit riktigt god mat. Vad sägs om kyckling i en sås med bl.a. Aprikoser. /Lena Senast redigerad av Lamaya den 2013-06-29 klockan 15:44. |
|
||||
|
||||
Citat:
- og Lipsi er herlig Var det kanskje på "La Nave" dere fikk kylling med aprikoser ? - jeg har deilige matminner derfra Fortsatt God Ferie |
|
|||
|
|||
Ja, det är precis lika härligt lugnt och mysigt som det brukar vara . Inga större förändringar sen förra året, förutom de nya studios som byggs bredvid Poseidon. Tavernaägarna m fl är nog fortfarande lite oroliga för hur den här säsongen ska bli, eftersom högsäsongen ännu inte kommit igång, men jag hoppas verkligen att det blir ett bra år för dem!
Kul att höra att ni trivs så bra på Lipsi, Lena! vilka studios bor ni i? |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi bor också på Poseidon och trivs förträffligt. På måndag flyttar vi till ett annat boende en studio nära bytorget med takterass. / Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på. Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den. Hälsningar Lena Senast redigerad av Lamaya den 2013-06-29 klockan 22:20. |
|
||||
|
||||
Citat:
Her er et par bilder jeg tok i 2007: |
|
||||
|
||||
Det låter bra det.
|
|
|||
|
|||
Monica |
|
||||
|
||||
[QUOTE=kari;308355]Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena
Her er et par bilder jeg tok i 2007: Ja, jag tror att de har bytt namn, dina bilder stämmer med den restaurang som nu kallar sig Manolis. Kocken är definitivt samma som nu som då. /Lena |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Lamaya;308439]
|
|
|||
|
|||
Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten) ---------- Undrar om någon bott på Ostria studios i år och som vet ifall musiken m m pågår för fullt även i år? Vi har bokat rum och blir nu mycket tveksamma? /Eva L |
|
||||
|
||||
Citat:
ja visst är Manolis ett härligt ställe. Nu är vi snart där igen för 5:e året i rad. Har Manolis fått igång sin nya restaurant bakom postkontoret? |
|
||||
|
||||
Citat:
kväll/natt förra året. I år har jag bokat på Poseidon. |
|
|||
|
|||
Sv: Re: LIPSI
Hotellet jämte Poseidon är fortfarande inte färdigt, men det stör inte alls utsikten från Poseidon, ej heller från rummet på gaveln. Tyvärr hade Poseidon inte längre någon taverna. Dom hade byggt om och har nu ytterligare två studios i markplanet, mycket rymliga och fina och med stora terasser samt att det var havsutsikt även från dessa studios. Ägarens dotter pratar mycket bra engelska och alla är mycket hjälpsamma och vänliga. Vi bodde på Ostria och det var bara en kväll (lördag) som det spelades till kl 02.00 , som tur var.
Lipsi var sig likt, alltså helt perfekt och underbart. Framför allt ouzeriorna !! Hälsn E o C |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|