Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-20, 12:55
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Det är alltid dyrare att åka själv när det gällare logi och transport, för resebolagen och hotellen måste "bryta" en platsrad på flyg, transfer (tex buss) och rum på hotellet. Som singelresenär får man betala en avgift. Fast man kan ju tycka att det borde vara billigare som singelresenär.

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Inte om man klagar på att det blir så mycket dyrare; då finns det ingen anledning.

Karin
Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 20:20
inhas avatar

Simetra, du har absolut rätt i det att priset för resan är dock högre när man åker ensam på charter! Tyvärr! Man tycker ju att det borde vara tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Är inte priset också lite av en nackdel som jag ser det. Nu syftar jag på en charterresa då jag inget annat har att relatera till.
Som ensamresenär får du vanligtvis betala 2000-4000 kr mer än vad två personer får betala var för sig på en två veckors charter till exempelvis Grekland... ganska mycket pengar!

Simetra
Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 19:13
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Thira, jobbade du på Santorini på 80-talet?? Var?? Skulle vara kul att möta upp när du kommer till Santorini och prata om "gamla tider"

Ingela

Hej Ingela,

Ja, jag jobbade inne i Thira på ett ställe som hette Tithora RockClub. Detta var sommaren -89 och då hade stället en fantastisk uteplats med en liten blå fontän minns jag. Utsikten var fantastisk, med hela vyn över calderan. Kommer aldrig att glömma hur jag brukade sitta där och skriva dagbok innan jobbet.
Efter vad jag förstått nu så har Tithora flyttat men finns ändå kvar inne i Thira?
Var du också på Santorini den sommaren?
Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 20:31
inhas avatar

Thira, vad spännande att du har jobbat på Santorini! Det måste ha varit en upplevelse! Tack för bra förslag på öar. Om du åker till Naxos så kommer du att gilla den ön. Jag var där 2011 och bara älskar den ön. Men många öar har jag kvar att upptäcka. Jag är lite sugen på förslaget om ön Skopelos som Eva kom med förslag. Fast det hindrar nog inte att ta sig till andra öar för att träffa andra Kalimera-medlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Jag planerar att åka till Folegandros och Amorgos för upplevelser och sen Ios eller Naxos ett par dagar för mestadels bara sol och bad. Har inte heller möjlighet till att hyra bil så det blir till att använda apostlahästarna i den utsträckning det går eller/och ta buss, taxi alternativt byns snabbaste åsna Jag kommer också att åka ensam. Har biljett bokad den 10 juni från Sverige till santirini och hem från Santorini den 25 juni. Vore kul att ses någonstans ifall du kan tänka dig att åka till någon av dessa öar eller någon ö i närheten?
Kommer även att stanna ett par dagar på santorini då jag jobbade där i min ungdoms glansdagar på 80-talet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.