|
|||
|
|||
Sv: Fredag
Lika här på Tinos, blåser ruskigt kallt, nu får man få gå till de tavernor där man kan sitta inne, annars blåser man bort..
|
|
||||
|
||||
Re: Fredag
Fredag blev till lördag o nu har lördag blivit till söndag. Allt går i en rasande fart.
Lördagen blev inte Grekisk utan fyllt av Italienska delikatesser. Både kallskuret och olika ostar. Vansinnigt gott det med. // KR |
|
||||
|
||||
Birgitta Citat:
Så underbart gott allt låter. Hade jag bott nära dig så hade jag inte tvekat rusa dit . Skön tid önskar jag dig när du åker ner igen till ditt PARADIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Sesamfröpanerad auberginer . Det är som det blev sagt. Grekisk mat är underbart gott . Birgitta som nyss skickat efter sembilder från vackra Parga. Här ska sättas in bilder samt lite annat roligt att kika på. Hösten behövs piggas upp med värmande bilder från semestern Birgittta |
|
|||
|
|||
Fint att höra alla goda menyer!
Ikväll har jag lagat Papoutsakia- små skor. Jag gör det på mitt sätt.Är inte så förtjust i bechamel. Gröper ur auberginerna,hackar en del av inkråmet.Steker lamm el. köttfärs.Steker lök,vitlök,persilja,lite färsk tomat,inkromet av auberginerna och tomatpure.Läggger till oregano, salt och peppar och lite xa olilvolja. Steker auberginerna med olivolja och salt i ugnen och tillsätter sen röran.Ovanpå lägger jag fetaost och vanlig gratängost.Låter det vara i ugnen tills det får färg. Det blir GOTT! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|