|
||||
|
||||
Sv: Äta gott i Masouri
Citat:
Därför är jag glad att de fått bra fisk och skaldjur. Citat:
Fick en bild därinifrån igår, det såg trevligt ut |
|
||||
|
||||
Citat:
Lägg gärna ut bilden om du har möjlighet och om det är ok! /Eva |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Jag har lite svårt att se vad som ser trevligt ut när jag ser bilden de skickade till dig. Men å andra sidan har de bra mat där, ingen tvivel om det och DET är ju det viktigaste. /Hasse |
|
||||
|
||||
Bilden av skylten var alltså tagen utanför, när jag fick frågan om det var rätt ställe.
Senare fick jag en bild till, när de satt och väntade på maten. Det var den som visade att där såg trevligt ut. Jag skrev nog att den var tagen inifrån. |
|
|||
|
|||
Citat:
Fick de ingen plats utomhus? Alla uteplatser har inte utsikt mot havet och Telendos, en del får lov att sitta med gatan och trafiken som vy. Vi var där och åt ett par gånger under en vecka i fjol och det var knökfullt ALLA gånger vi åt där eller bara gick förbi alla andra tillfällen. /Hasse |
|
||||
|
||||
Inifrån tavernan, menade jag. De satt med en vit vägg bakom sig och det ser ut som hörnet på en pergola i övre kanten. Så de satt nog ute.
|
|
||||
|
||||
Puh, det verkar ha gått bra ... En av vännerna la just upp en bild av en vajande grekisk flagga på facebook och skrev "Älska Grekland!"
Jag blir så ledsen när folk som åker till Grekland inte får förmånen att upptäcka hur galet fantastiskt underbart storslaget där är Men den här gången verkar det ha gått bra! Tack för det, Kalymnos |
|
||||
|
||||
Mina vänner har kommit hem nu och utlåtandet blev: positivt överraskade av Grekland, inte alls så exploaterat som de hade trott, tuff men jättebra klättring, sköna bad och goda middagar (mycket tonfisk och grekisk sallad så vitt jag förstod).
Enda minuset var flygtiderna med Norwegian. De hade anlänt till hamnen på Kos kl 04 och lagt sig att sova på en gräsmatta i väntan på båten som skulle gå vid åttatiden. Kl 07 blev de dock väckta av en kommunanställd som sa att nu fick de flytta på sig för han skulle strax sätta igång sprinklersystemet! Snäll kille, han kunde ju bara ha satt på vattnet för att få en rolig start på sin arbetsdag ... |
|
||||
|
||||
Många av vänner och bekanta har kommit just med det där nattflyget via Arlanda-Oslo och hem igen samma jobbiga tid. Själv tog jag bilen över på kvällen innan, för att möta min man, och fast jag kunde sitta i den med nedfällda säten och slumra lite, blev natten vä-ä-ä-äldigt lång.
Kallt är det också på terminalen, och inte alla vet det utan åker i lättaste sommarutstyrseln. Det som är bra är att man är hemma i Norge/Sverige på morgonen, men jag tycker rätt synd om folk med små trötta barn att hålla reda på. |
|
||||
|
||||
Det lär finnas en trevlig restaurang, Zorbas restaurang, med utsikt över Telendos... ...hur är den?
/ Maggy |
|
||||
|
||||
Nån annan får svara, vi fastboende går inte så ofta ut på restaurang.
|
|
||||
|
||||
Egentligen borde kalimeror som kommer till Kalymnos ta med dig ut som tack för alla tips du varit behjälplig med genom åren ...
|
|
||||
|
||||
Det händer, det händer.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|